Koken op de camping

Ik heb een vraag over het koken op campings in Australie. Over een week vertrek ik naar Australie om daar een aantal weken met een kleine camper (apollo hitop) rond te reizen.

Twee jaar geleden ben ik met de camper in Amerika geweest. Om te voorkomen dat ik altijd in de camper moest koken heb ik een kleine bbq gekocht. Deze mocht overal worden gebruikt (zelfs in de bossen van Yosemite waar een aantal kilometer verderop bosbranden waren).

Nu vroeg ik me af of dit voor Australie ook handig is en is toegestaan. Ik las dat er soms ook camp kitchens zijn. Wat adviseren jullie?

Hoi Maarten, ik heb ong. 20 jaar geleden een aantal maanden rondgetrokken in Australië en tóen al waren er op de campings bbq’s voor algemeen gebruik.
Dit zal in de tussentijd alleen maar meer geworden zijn.

Veel plezier.

Maarten, dus het is bijna zo ver. Camp kitchens zijn op veel campings/caravan parks. Maar ook in parken in dorpen en steden. Dus ik zou het eerst aankijken en anders ter plekke een hele simpele barbecue kopen. En wil je me svp melden als dingen die ik je heb gezegd/gestuurd niet meer kloppen?
Hele fijne reis. Had ik je ook de wiki camps app en de tripigy Australia app al genoemd? Vooral de laatste moet errug goed zijn.
Groet,
Willem

Hoi Willem,

Alweer bedankt voor de tips. Ik laat de bbq dan even voor wat het is.

Wiki camps had ik al, maar ik heb nu ook Tripigy gedownload. Ben benieuwd.

Groeten,

Maarten

Op de meeste campings zijn inderdaad camp kitchens, en zelfs in parken langs de weg en in centrums staan BBQ’s voor algemeen gebruik. Houd er rekening mee dat op veel plekken in Australië open vuur verboden is, afhankelijk van het soort BBQ dat je wilt gebruiken natuurlijk. Geen kolen, kampvuurtjes of ingegraven ovens. Ook dit is weer afhankelijk van de regio en de actuele fire risk die je overal in het land op de borden langs de weg ziet staan.