in oktober vertrekken we eindeljk. Ik zie op diverse filmpjes van campings dat hier bbq zijn die je blijkbaar vrij kunt gebruiken. Hoe werkt dat daar, ieder voor zich of …/
Zoals je schrijft je gebruikt de bbq voor jezelf en na afloop laat je deze weer netjes achter.
Er zijn inderdaad heel veel campings (en gewoon in parken) waar bbq’s staan. Die kun je (soms tegen betaling van wat muntgeld, soms gratis) gebruiken. Laat het altijd netjes achter.
Meestal zijn het gasbbq’s. Op kleinere campings soms een rooster met vuurplaats (overigens vaak wat minder schoon, sommige mensen nemen hun eigen bakplaat mee in de auto heb ik wel gezien).
Je hebt ook van de teflon folies die je op de (al dan niet minder) schone bakplaten kan leggen. Die folies kun je ook zo afwassen.
Verkrijgbaar o.a. bij wallmart en woolworths. Heb die fiolies hier nog niet zo vaak gezien. Ik geloof een keer bij de Blokker in de aanbieding.
Die ik in australie gezien heb werken vrij goed.
Op veel campings is de BBQ gratis. Deze staat dan ook vaak in de open keuken. In parken moet je vaak wat kleingeld er in stoppen. Ook zijn er plaatsen waar je wat hout eronder kan leggen en in deze aansteken. Kijk in dit geval wel even hoe het zit met de brand waarschuwingen…
Wim
Zijn doorgaans gratis of met wat muntjes.
Je laat ze vanzelf netjes achter omdat je ze zo ook aantreft. Ik was daarover echt verbaasd, in NL zouden ´ze´ dit in de kortste keren vies en beschadigd hebben. En tja, het kan wel eens druk zijn maar waar mogelijk wil men best een plaatje delen hoor. Ozzies achter hun BBQ zijn de gelukkigste mensen op aarde lijkt wel, dus makkelijk in de omgang (zijn ze sowieso al natuurlijk) smkiek