Koffer bij transfer

Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik reis met een tussenstop.
Ik vlieg van Ams naar Delhi met tussenstop van 8 uur in Dubai.
Vliegmaatschappij is Emirates.

Zal mijn koffer bij de tussenstop door Emirates bewaard worden of zal ik deze moeten meenemen naar het hotel en de volgende dag weer moeten inchecken?

Alvast bedankt iedereen voor de reacties.

Anji

Ik begrijp dat je een tussenstop hebt met hotelovernachting.

Normaal als je een transfer hebt, wordt bagage doorgelabeld en zie je die bij je uiteindelijke bestemming. Mocht je in het hotel je bagage nodig hebben, kijk of het mogelijk is dat je je bagage tussendoor afhaalt en de volgende dag weer incheckt. Ik zou rekening houden met dat je alleen je handbagage mee kan nemen naar het hotel, voor de zekerheid.

Sowieso is het bij een transfer altijd verstandig om bij vertrek op de eerste luchthaven na te vragen of je bagage wordt doorgelabeld naar de eindbestemming of niet.

Volgens mij mag je als je door de immigratie gaat en het vleigveld verlaat de bagage niet zomaar in de douanezone laten. Ik meen ergens op wereldwijzer wel eens gelezen te hebben dat er een maximale tijd tussen de twee vluchten bestaat. Ga je er over, dan moet je de bagage uitchecken.

Ik ben zelf wel vaker een dag later verder gevlogen vanaf hetzelfde vliegveld en heb altijd mijn bagage mee moeten nemen naar de plaats van overnachting.

Niemand controlleert in Dubai of je het vliegveld verlaat met of zonder bagage. Ik heb in Dubai twee keer een tranfer van meer 9 à 10 uur gehad en heb m’n spullen gewoon achter gelaten. Het teveel aan handbagage kun je achterlaten in het legt lugguage depot bij de departures - dit kost ongeveer 4 euro per tas per 12 uur.