Graag willen we ervaringen van mensen die al deze trip naar Kodiak Island zijn geweest. We zijn al 4 X naar Canada/ Alaska geweest en zijn de laatste keer vanuit Soldotna overgevlogen over de Coock Inlet om beren te spotten aan de andere kant. Op zich was dit een hele mooie ervaring; maar zouden graag nog eens een excursie willen maken naar Kodiak Island. Wat is de beste manier om daar te komen >>>en met welke maatschappij? We willen weer een camper gaan huren; maar kunnen uiteraard ook vanuit Calgary een excursie doen. Wie heeft er die reis al naar toe gemaakt en wat zijn de ervaringen?? We gaan als alles meezit; half augustus 2016 vertrekken en hebben ruimschoots de tijd.
Vliegen kan vanaf Anchorage met Alaska Airlines en met Era Aviation (RAVN).
Ook kan je vanaf Homer vliegen met Era Aviation.
Ik heb de trip nooit gedaan maar als ik hem zou doen ging ik met de ferry. Deze gaat geloof ik 2 keer per week vanaf Homer.
De ferry duurt mij te lang; maar zo na wat tips nagetrokken te hebben; gaan we met de camper naar Homer in juli en kijken aldaar hoe het weer is om de vlucht te maken. Heb op diverse reisblogs gelezen dat er zowel naar Kodiak Island als naar Katmai kan worden gevlogen. Zal wel een reisverslag maken als alles door mag gaan; maar ik houd mij aanbevolen voor nog andere opties.
Beste,
Ik heb zelf geen persoonlijke ervaring met dat deel van Alaska, maar ik kan je misschien wel een tip geven. Ken je wegwijzer in België? Deze organisatie organiseert elk jaar een reismarkt van reizigers voor reizigers in Brugge (Reismarkt | Wegwijzer). Ik heb daar geen banden mee, maar wel goede ervaringen. Ik weet dat er elk jaar een hardcore aanwezig is die ervaringen heeft in ‘putje’ Alaska. Misschien kan je je eens op voorhand informeren bij de organisatoren van deze reismarkt of zij specifiek ervaring hebben met Kodiak Island. En wie weet kan je dan nog wel hele nuttige tips opdoen.
Have fun,
Vanessa