Ko Pha Ngan

Hallo,

Mijn vriendin en ik gaan van 16 juli t/m 11 augustus naar Thailand. Nu willen we het laatste deel van de vakantie doorbrengen op Ko Pha Ngan, maar 6 augustus is daar een full moon party. Omdat we in NL genoeg kunnen feesten hoeven we daar niet per se heen.

Weten jullie of er dan nog wel vrije bungalows te vinden zijn rond een full moon party? We hebben Bottle Beach 1 resort op Haad Khuat op het oog, dat ligt aardig ver verwijderd van Hat Rin. Is dit resort aan te raden? Haad Khuat wordt door de Lonely planet gezien als een van de mooiste stranden van Pha Ngan.

Toch maar iets reserveren voor die periode, of kan de bonnefoi geen kwaad?

Alvast bedankt!

Bart

Hoi,

Wij zijn er zelf ook geweest en hebben de full moon party vermeden door gewoon niet naar het eiland te gaan op dat moment. Mijn ervaring is dat het in de periode voor en na de full moon ook al heel druk was. Best iets reserveren zou ik zeggen, anders volgens mij weinig kans op een slaapplaats.
Ikzelf vond het veel leuker op Koh Phi phi dan Koh Pha Ngang. Het was er veel mooier, relaxter etc… Ook zijn er minder feestbeesten die je rustige moment verstoren. Maarja, dat is mijn bescheiden mening maar hé!

veel succes en goede reis!

groetjes

Hallo,

Koh Phangan is zeer druk met full moon dus ruim van tevoren reserveren is aan te raden.
Het resort wat je noemt ken ik verder niet.

gr van Moira

zeker boeken!,nadeel is dat je minstens 3/4 of 5 overnachtingen moet boeken,althans was dit de laatste keer (dec 2007) toen wij er waren regel en geen uitzondering

dat je nog steeds 4 tot 5 nachten moet boeken is nog steeds wij zijn hier nu en die regel is er nog steeds. Prijzen gaan ook omhoog je betaalt dan snel voor een kamer die 1000 bath is 2000 bath als voorbeeld.

gr van Moira

Oke,

Bedankt voor de input! Dan misschien toch Ko Pha Ngan maar overslaan die periode. 4 of 5 nachten blijven is niet zo’n probleem, maar we hebben vrij weinig zin om in de drukte a la torremolinos op een tropisch eiland te blijven :nod:…

Iemand verder ervaring met Bottle Beach 1 resort (voor t geval we toch eigenwijs die kant op gaan)? Werd ook aangeprezen door LP.

Groet,

Bart

Hallo,

Ikzelf zit ook op Koh Phangan op dit moment en waar wij zitten is het onwijs rustig. We zitten 10 minuten van de ful moon party vandaan. Je kunt hier een brommer huren en zo lekker touren en er zijn hier genoeg andere dingen te doen dan alleen full moon party.

gr vanMoira

Hoi Moira,

Dat is voor ons ook de bedoeling. Zoals in de eerste post aangegeven zijn we zeker niet op zoek naar een party eiland (al is de mogelijkheid om een keer full moon party mee te maken wellicht een optie ;-)). Waar zit jij op Ko Pha Ngan en welk strand? Neem aan dat je nu niet rond een full moon periode zit?

Geniet ervan! Bart

Ik heb niet zoveel verstand van hoe druk het is rond een full moon party. Maar ik ben wel op Bottle Beach geweest, en dat is echt een supermooi strand. Dat is ook het enige wat je hebt: strand wat bungalows en een restaurant. Dus eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat je hier veel van de full moon party mee-krijgt. Je kan dat strand alleen via de boot bereiken, er is geen weg. Ik zou er in ieder geval zeker naartoe gaan als je gewoon een paar dagen strand en rust wil. Wij zaten dan niet in een hoogseizoen, maar het was ook nog een supergoedkoop daar: een drie-persoons bungalowtje wat er prima uitzag voor nog geen 2,5 euro pppn. Ik weet eerlijk gezegd niet meer in welk ‘resort’ wij verbleven, volgens mij heb je er daar maar 3 (Bottle beach 1, 2 en 3 als ik het goed heb). Ik weet alleen dat we in ‘de middelste’ zaten, dus dat zal dan wel 2 zijn ofzo, haha. Ik dacht dat de eerste wel wat duurder was, vandaar dat we die overgeslagen hebben. Maar wij waren dan ook wel op een super-budget-vakantie.

Hallo,

Ik zit niet aan het strand maar kijk wel op het strand hier de URL dit is niet low budget.
http://www.alcolosseopalace.com/index.html

Dit is van een eigenaar die een paar appartementen heeft die hij verhuurd.
Het is ongeveer 5 a 10 minuten lopen naar de ful moon party. Het is hier heerlijk rustig en we zitten in de natuur. Ik zit hier nu op dit moment in het restaurant met uitzicht op de zee en supersnel internet.

Ik zit wel in Full moon periode dit vind plaats zondag 7 juni en wij vertrekken 8 juni naar Koh Tao.

gr van Moira

Ik heb in 2004 eerst een week in bottle beach gezeten en daarna kan je vanaf daar met de boot naar een ander strand (rechts op de kaart vanaf bottle beach, zie google maps/naam vergeten sorry). Daar is het heeeel rustig en prachtig mooi (zo mogelijk nog mooier dan bb). Merkt daar niets van de full moon party.
Mocht je daar toch heen willen vanaf daar, heb je wel een lange reis voor de boeg naar Hat Rin. Hou er ook rekening mee dat je als je 's ochtends terugkomt ook nog een flinke reis moet maken terug naar het noorden v/h eiland.
Toen hoefden we (daar iig) niets te reserveren, maar let wel dat dat 2004 was! Kan nu natuurlijk anders (lees: drukker) zijn. Succes en veel plezier mocht je gaan.

Ja wij vielen ook op de schoonheid van het eiland, dus t wordt nog een lastige beslissing :wink: Thanks anyway!

Hallo,

Ik vind koh tao en koh phangan best op elkaar lijken dus je zou ook naar Koh Tao kunnen gaan.

gr van Moira

Wij hadden een mooie bungalow aan het strand waar ook de Full moonparty is voor 500 baht per nacht. Ik zou die zeker aanraden. Wijsheid is wel om minimaal 4/5 dagen voor de Fullmoon op het eiland te zijn om nog een keuze te hebben qua accommodaties…

Die bungalow was btw aan de andere kant van het strand waar de bars zijn, richting de rotsen. En dan de op een na laatste perceel dacht ik… Heerlijke bananashakes! :wink:

Koh Pha Nang is een prachtig eiland!! Wij zaten bijna helemaal bovenin, Salad Beach, een mooi rustig strand, geen drukte of wat dan ook. My way bungalows is een aanrader, hele lieve mensen daar… Ik heb van deze mensen gehoord dat t tijdens de party’s erg druk op t eiland is, wij waren er op een ander tijdstip, toen was het zeeeeer relaxed.

Mensen,

Super bedankt voor de tips! Wij willen tegen 31 juli op het eiland aankomen, terwijl 6 augustus pas een full moon party is, dus dat moet goed komen. Ik denk dat we lekker ter plekke kijken welke bungalows we kiezen, al gaat onze voorkeur uit richting de Noordelijke stranden. (T liefst met een zonsondergang ;-))…

Hallo,

Ik denk dat het niet slim is dan zal het al moeilijk zijn om accomodatie te vinden. Iedereen boekt ver voorruit als de fulmoontparty helemaal in het seizoen waar jij in gaat. Juli en Augustus zijn zo’n beetje de drukste maanden voor de party. Dus voorruit boeken is erg verstandig.

gr van Moira

Vorig jaar augustus zijn mijn zoons en ik naar Than Sadet geweest, Mai pen rai bungalows. 1 week voor de full moon party was er nog redelijk veel plek. Wij hadden 1 dag van te voren opgebeld en het was geen probleem om een 3 persoons huisje te huren.
Het is een mooi rustig strand, np, zonder elektriciteit, wel is er een agregaat die 's middags envan 5 tot 1 uur 's nachts aan staat.
Een hele mooie plek op aarde, je kan per boot naar de full moon party of lekker daar blijven.