Klopt deze route met het klimaat?!

Ola :dag:

Ik heb een vraagje, ik >>> vertrek ongeveer begin Nov naar Sydney, blijf daar een paar dagen, wil dan enkeltje Auckland boeken, overland naar Christchurch en dan +/- 20 dec naar perth vliegen. (met kerst en oud en nieuw blijf ik bij een vriend) Begin jan naar Adelaide met de trein of vliegtuig (misschien nog ff Kangaroo island meenemen) helemaal langs de kust naar boven(Cairns) (misschien ook nog retourtje Hobart) Ongeveer in mei/juni in Cairns aankomen, dan via Darwin naar Alice Sping en Cooper pedy enzo, terug naar Sydney en dan nog weekje niksen op Fiji of Bali ofzo… (zou wel langer willen maar m’n zus gaat 27 Aug trouwen en daar wil ik natuurlijk bij zijn!!! :D)

Komt de vraag: Op deze manier/route heb ik toch altijd lekker weer?!?! :zon02: (ja ja ik weet het, het is altijd lekker weer in aus maar ECHT lekker weer. En dan zit ik toch ook goed met het natte en droge seizoen enzo?!?!

:dag:Evelien

Ja hoor, je hebt lekker weer. Januari is de maand van des choolvakanties en zal het overal druk zijn. Februari/maart is prima voor Tasmania. November/december uitstekend voor NZ. Mei/juni/juli goed voor Cairns eo en voor Darwin en door het Red Center . Dus je planning ziet er goed uit. De maanden dec-april is het de Wet in het noorden. Jammer dat je maar zo kort kan blijven;)
Yeehaw

Wij zijn op 3 december vertrokken naar Auckland en ik moet zeggen dat wij 6 dagen met regen gehad hebben.De temperatuur was zelden boven de 20 graden.In Queenstown hadden wij zelfs 1 dag maar 10 graden.Heb een videoverslag gemaakt dat je kunt bekijken op volgende link:
http://video.google.nl/videoplay?docid=731896151646797403

De video is niet van een te beste kwaliteit maar dat komt door de beperking van Google video

Je zult bemerken dat wij praktisch altijd een trui of jas nodig hadden.
In Auckland hadden wij prachtig weer en in Te Anau.Ook de doubful sound was het mooi weer.Het Abel Tasman nationaal park hebben wij niet bezocht wegens te slecht weer.Het weer kan er wel vlug veranderen.Van felle regen naar volle zon in een half uur.

Kan je nagaan hoe het de rest van het jaar in NZ kan zijn-lol-

Hallo,

Hou je er wel rekening mee dat je voor Nieuw Zeeland een uitreis bewijs moet hebben als je gaat voor een visum on arrival. De vliegtuigmaatschapij zal je niet meenemen als je geen uitreis bewijs hebt.

gr van Moira

Thanks voor de reacties! :smiley: Het weer in Nieuw Zeeland maak ik me niet echt druk om, woon tenslotte in Nederland, veel erger kan het niet zijn! :smiley:

Ook fijn om te weten dat ik een retourtje moet boeken ipv enkeltje, thanks!

:dag:

Prachtzomer toch in Nederland. Wij gaan nooit weg juli en augustus. Geen betere plek om te verblijven. Al die arme mensen in Zuid Spanje en oost europa met 35C en jengelende kinderen. Yikes… Als het te warm is krijg je weer dat Al-turn off the lights-Gore geneuzel en als het te koud is krijgen we een nieuwe ijstijd. Het is ook nooi goed:zon02:
Yeehaw