Even een vraagje hoe zit het met de terugreis vanaf amsterdam naar Antwerpen. Waar moet je uitchecken. Je treinticket op halen ed?
Bij de ‘internationale reizen’ loketten als je buiten de douane bent. Pas op , je moet er een nummertje trekken en ze gaan open om 07:00
Je mag zelf een uur kiezen van de mensen aan’t loket (als je nog iets wil doen in Ams ofzo)
Nice fllight
>>>
Bij ons hadden ze een Thalys geboekt, dus je kunt niet altijd zomaar een andere trein nemen, stond trouwens niet op het E-ticket. Die van ons was trouwens al weg door de langdurige paspoort controle aan de gate. er mochten ivm de kou steeds maar 20 personen uit het vliegtuig.
weet iemand vanaf hoe laat je je treinticket in Antwerpen kan op halen. Ik heb nl de trein om 7 uur 's morgens al.
Jerop
24 uur op voorhand, maar op de dag zelf vanaf 6 uur ongeveer
en op de terug weg dus op schiphol. Moet je nog ergens uitchecken in Antwerpen oid? Of kan je daar gewoon het perron afwandelen
uitchecken is niet nodig, je kan ook al in Brussel oid afstappen als je wil ![]()
Online inchecken op de klm website is door die treinreizen NIET mogelijk. Hou daar ook ff rekening mee ![]()
.
Als je in hal 3 met je bagage door de douane bent ga je links af naar de NS balie internationaal (nummertje trekken) daar laat je het E-ticket zien en krijg je het treinkaartje als je de trein echt neemt loop je in antwerpen zo van het perron. wij hebben alleen de kaartjes opgehaald, dit om problemen bij een volgende boeking te voorkomen, en zijn gewoon op eigen kracht naar huis gegaan. succes
Mwende heeft gelijk wat betreft de heen vlucht, je kunt wel al direct stoelen uitkiezen, zowel voor de heen als terug vlucht. De terugvlucht kun je wel on-line inchecken, de eerste vlucht is dan KLM. als je je aanmeld krijg je een email met een link. Op Nairobi airport moet je ook een blauw formulier invullen om het land te verlaten.
ok bedankt, ik hoef dus op de terug weg helemaal niet naar Antwerpen terug tegaan. Ga dus ook maar mijn treinkaartje ophalen en kijken waar de trein langsrijd en onderweg in de omgeving van Rotterdam maar d’r uit dan. Scheelt mijn familie weer een ritje of naar Antwerpen of naar Amsterdam.
Ik kreeg trouwens het niet voor elkaar om de stoel aan te geven omdat dat pas 90 dagen van te voren kan. Ik ga het dus deze week opnieuw proberen en anders zie ik het wel hoor. Ik heb wel kunnen aangeven dat ik bij het gangpas wil zitten.
Jerop
Ik heb op 5 dec een ticket geboekt en vertrek 9 maart! Wel vanaf Brussel helaas. Ik heb namelijk geboekt op klm.nl en daar staat Antwerpen niet op, beetje stom maar niets aan te doen. Hopelijk ga ik in september weer en dan via Antwerpen, zag dat die prijzen er dan ook nog zijn. Hopelijk staat dat nog een tijdje ![]()
Terug word ik gewoon opgepikt op Schiphol, of ik ga met de trein naar Rotterdam als de trein daar ook stopt.
Heb er zin in! Aftellen dan maar.
Ik kon trouwens ook pas 90 dagen van tevoren mijn stoel aangeven.
KLM Meet & Seat
Via facebook en linkedin schijn je erachter te kunnen komen, bij wie je aan boord van een vliegtuig zit en zelfs plaatsen reserveren als je bij andere mensen in de buurt wilt zitten … (of niet :))
http://www.klm.com/travel/us_en/prepare_for_travel/on_board/Your_seat_on_board/meet_and_seat.htm
Er is sowieso weinig te snappen van hoe die vliegmaatschappijen redeneren. Hoe kan een ‘‘vlucht’’ van Antwerpen (ZWE) of Brussel Station (ZYR) naar NBO via AMS nu goedkoper zijn dan rechtreeks van AMS->NBO ?
Weird toch ? Maar het was wel coole vliegen met onze eigen KLM, al was de ‘‘overstaptijd’’ wel heel erg nipt omdat onze trein vertraging had…
En trouwens, toen ik vloog op 18/10/2011 was het vanuit ZYR goedkoper dan vanuit ZWE…
.
ja ik snap er ook niks van maar ik profiteer er wel van. En ben hier erg blij mee.
Nu scheelde antwerpen en brussel niet zo veel maar voor mij is Antwerpen dichterbij dan brussel en dan is de keus gauw gemaakt.
Ik daarom ook de trein van 7 uur gekozen ipv die van 8 uur zodat ik hopelijk wat ruimere overstap tijden heb.
Jerop
dan moet je op Schiphol weer een treinticket halen bij de int treinbalie (zit in je ticketprijs) maar je moet t wel hebben , heb in t verleden meegemaakt .
Als de wachtrij te lang is gewoon instappen , krijg je boete ( thuis laten sturen ) die je na overleg niet hoeft te betalen
Ja inderdaad Mwende, snap er helemaal niets van. Niemand die ik ken overigens, zelfs 2 stewardessen van KLM niet. Maar zoals Jerop zegt, we profiteren er lekker van!
En we tellen af…![]()
Mijn zoon die piloot is ook niet… haha Gelukkig hoeft hij alleen het vliegtuig van A naar B te vliegen en zich van het ‘‘vullen’’ niks aan te trekken ![]()
.
KLM probeert op deze manier meer Belgen en trouwens vanaf Dusseldorf e.d ook duitsers te lokken. Er zaten op onze vluchten maar weinig hollanders en veel meer transfer reizigers. Nederlanders betalen de hoofdprijs voor KLM vluchten.
Hetzelfde zie je ook bij b.v Swiss air, Alitalia en Iberia die zijn vanaf Amsterdam ook goedkoper dan vanaf Zurich, Rome of Madrid.
Officeel ben je als je vanaf Antwerpen komt ook een transer reiziger en daar betaalt KLM minder voor aan Schiphol.
Maar het blijft een vreemde boel.
Dan maar een transfer reiziger. Lang leve dit systeem
Hoef ik me niet steeds te verontschuldigen als ik naar Kenia ga, ondertussen elk jaar. Ben nu net 2 maanden terug en ga in Mei weer. Volgens mij is het goedkoper om een ticket naar Kenia te kopen dan een weekje wintersport.
Jerop
punt is dat we niet zomaar kunnen vertrekken, kijk maar eens met dezelfde gegevens in het najaar : de hoofdprijs is dan uw/ons deel
ze zijn wel slim want ze weten dat je uit nederland inlogt
Het beste is dan even met je phone over de grens te kijken…