Klimaat noord of zuid-vietnam

Hee allemaal!

mijn plan is om eind sept te vertrekken naar Vietnam om daar eerst 4 weken te werken en vervolgens nog 2 weken te reizen…nu zijn er 2 organisaties voor het werken en bij de 1 werk je in Noord-Vietnam (Hanoi) en bij de ander in Zuid-Vietnam (Can Tho)…
Nu heb ik al heeeeel veel gelezen over het klimaat in Vietnam en op elke site staat weer deels andere info. Zo heb ik ergens gelezen dat het regenseizoen in het zuiden minder hevig is dan in het noorden…
Maar nu word ik onderhand dol van alle informatie en dus bij deze hoop ik dat er hier veel ervaringsdeskundigen zijn om mij informatie te geven over de hevigheid van de regenseizoenen in Noord of zuid-vietnam eind sept en oktober…

Bedankt!

Groetjes Petra

Hallo Petra,

Ik snap dat je wat verward wordt door de weer grafieken.
Het zijn en blijven grafieken en gemiddeldes.

Afgelopen jaar was er heel veel regen in de Delta en was Hanoi droog.
Het jaar ervoor was het vrij droog in de Delta en had Hanoi te maken met de na weeën van een orkaan in het Centale deel van Viet Nam.

Ik denk dat je moet kiezen in de eerste plaats welk werk je het leukste vind; mist er verschil is?

Dan kiezen of werken in een wereldstad of een provinciestad?

Hanoi veel vertier en uitgaan kort bij; maar wat stuggere mensen ( persoonlijke mening )

Of Can Tho, midden in een van de mooiste gebieden ter wereld met ( persoonlijk ) de meest vriendelijkste mensen.

Waarschijnlijk hebben beide locaties ervaringen met een overvloedige regenbui en zijn daar op voorbereid.
Zo niet kan ook een uitdaging zijn?

gr.
Ton.

Ha Ton,

Bedankt voor je reactie! Er zijn inderdaad een aantal dingen waar k tussen moet kiezen…het werk is grotendeels hetzelfde en t hangt ook nog af van praktische zaken als startdatum ivm mn vakantie op t werk…
De tip van vriendelijke mensen in een mooi gebied zal k zeker meenemen! :slight_smile: en regen gaat er zeker bij horen, is ook geen probleem ga k vanuit!

Bedankt!

Groetjes

Inderdaad, ook al vallen de zomermaanden in het regenseizoen, het weer blijft lastig voorspellen. Ik sluit me daarom ook bij Ton aan. Zelf vind ik de natuur mooier in het noorden, maar het zuiden heb ik in mijn hart gesloten, voornamelijk vanwege de mensen daar. Succes met het maken van een keuze!

Groetjes, Anne