kijk… als je het mij vraagt… niemand vraagt me … maar oke… ik zeg het gewoon… Koninkrijk is een ‘rijk’ en verenigd… net als net Nederlands koninkrijk… dat bestaat uit ook uit meerdere delen … oke, verder…
dus als je een land binnen zo’n koninkrijk moet raden…dan kan je direct dat land noemen… of indirect … zoals in deze situatie het geval is… maar bij de andere plaatjes is direct het land genoemd… dus ik vind… herkansing voor de overgebleven 4
ja, ik snap natuurlijk dat er altijd discussie kan zijn over staten, deelstaten en wat nou een afhankelijk land is ja of nee. Ik heb gister er echt nog over getwijfeld, maar dacht echt dat het niet zo mogen. Schotland,en zuid engeland vind ik nogal een groot verschil namelijk. Als ik zou hebben geweten dat U.K ook had gemogen en niet bij voorbaat fout was geweest had ik zeker dat gedaan. Maargoed, ben benieuwd was er besloten wordt
en ook nog … het het land Schotland… heet niet voor niks land… en dat was de vraag … welk land… niet welk rijk…:wereld:
Maar wat zou je hebben gedaan als het kasteel in Texas lag (niet erg waarschijnlijk, maar goed)? Zou je dan inderdaad Texas als land hebben genoemd? Ik zou dan toch echt de VS zeggen.
In dit geval is de situatie precies hetzelfde…aan de andere kant, beide meningen is iets voor te zeggen…misschien een herkansing voor alle 4 en dan een duidelijkere vraag stellen?
texas is geen land… een staat :nod: en dat ligt in het land… VS
Sorry hoor maar dat is grote onzin!
Dan had je niet Duitsland als antwoord gegeven!
Je hebt dus gewoon gegokt omdat je geen idee had (net als de rest)en fout gegokt…
Het is lagere school kennis dat Schotland geen land is!
Dat weet iedereen (of hoort iedereen te weten) en daar hoef en mag je niet over discussieren. Zoals gezegd is Schotland zelfs een fout antwoord op deze vraag. Begrijp ook niet dat Fleur dit niet weet…
Schotland is ook geen land lol2
klinkt ook logisch toch… verenigde STATEN hehehehe
schotland is een land … waarom zou het geen land zijn? tis gewoon een land…
Tsja moeilijke situatie nu he. Om alle onenigheid weg te nemen zou een extra vraag handig zijn, maar aan de andere kant ontneem je dan iemand misschien de winst. Weet alleen niet of zij het leuk zou vinden om op zo’n manier te winnen.
Idee: een foto alleen voor de mogelijke winnares nu, indien zij die niet raadt, dan weer een nieuwe foto voor allemaal?
Wales is ook geen land, niemand haalt het in zijn hoofd om Wales als onafhankelijk land te bestempelen… Schotland heeft dezelfde status als Wales (en Engeland en Noord Ierland)
Nou, grote onzin wil ik het niet noemen…
Zeker was het een gok. Maar heb wel alle mogelijkheden op een rijtje gezet met heel veel zoek werk (net als iedereen natuurlijk). En zoals je ziet is er dus wel zeker discussie mogelijk over schotland. Maar ook als er geen discussie over mogelijk zou zijn ‘omdat iedereen het zou moeten weten dat schotland geen land is’, dan is de vraag/antwoord niet eenduidig gesteld inderdaad.
Voel mij wel een beetje persoonlijk aangevallen nu. Maargoed, we zullen zien wat de organisatie doet.
Taraa, dit wordt een ingewikkelde discussie. Wat is precies het verschil tussen staat en land - waarom zou Texas, met o.m. een eigen bestuur en eigen wetten, anders zijn dan Schotland? Beide zijn geen souvereine landen/staten, maar vallen onder een groter geheel, nl. VS en UK.
De situatie is helemaal niet moeilijk. Dit is een abctje…
Als de UK niet als goede antwoord wordt gerekend dan is het pas onterecht en zou de terechte winnares moeten protesteren.
De vraag was duidelijk: welk land.
Het is niet de eerste keer dat een quiz dit soort problemen oplevert…
Gewoon consequent zijn en rectificeren. UK is het enige juiste antwoord.
Ik meen me te kunnen herinneren van school dat een land een land is als het een zelfstandige regering heeft, die geen verantwoording hoeft af te geven aan een andere regering. Door de verschillen met voetbal en de landenteams (als bv Schotland) krijg je natuurlijk verwarring… ![]()
Ik ben met je eens Nien dat de vraag duidelijker gesteld had moeten worden.
En grote onzin vind het het ook niet, de zaak ligt iets genuanceerder. Dat is een beetje flauw om te zeggen…
Als ik jou was zou ik ook niet bepaald blij zijn. We hopen maar op veel wijsheid van de jury!
nou mij maakt het niet zo heel veel uit … ik ben altijd wel blij voor de winnaar…
in wikipedia staat heel veel over het verenigd koninkrijk… schotland…etc…
maar ik denk dat Fleur het antwoord Schotland wilde horen… dus als nou ineens dat antwoord toch Verenigd koninkrijk had moeten zijn dan… lijkt mij dat die ene het gewoon goed heeft en dus gewonnen :cheer:
Nien1, ik wil je helemaal niet persoonlijk aanvallen, maar de argumenten voor en tegen wegen niet tegen elkaar op. En jouw reactie is een beetje achteraf gepraat: als, als…
Zeg eens eerlijk:
Als deze foto in Wales was genomen wat had je dan geantwoord?? UK of Wales?
Als deze foto in Catalonië was genomen wat had je dan geantwoord? Catalonië of Spanje??
Engeland vind zelf dat schotland een ‘land’ is: "de regering daarvan Schotland een land noemt’ Dusja je kunt het interpreteren om de manier zoals je wilt…
Internationaal gezien vertegenwoordigt Schotland zichzelf niet, net zo min als Engeland…