Kletstopic (Wereldwijzer Foto Quiz 2010)

hmmmm… het kan alles zijn… ik kan het alleen niet vinden… maar je weet nooit … als niemand het raad dan … allemaal weer door :slight_smile:

ik zou zeggen probeer te denken aan… belgië …of frankrijk… of …ergens waar ze tralies hebben voor het raam:hihi:

ik kom vrijdag weer even kijken hoe het hier gaat… succes met zijn vieren :dag:

Tis weer een moeilijke. Succes voor de overgebleven 4! De tickets (en De Grote Eer niet te vergeten!!!) komen nu wel heel erg dichtbij:wereld:

Ik wil ze ook allemaal succes wensen alleen denk ik dat niemand van de 4 overgebleven tijd heeft om in dit forum te lezen omdat hun hele sociale leven op “0” staat momenteel. Ik vond het heel erg leuk om mee te doen (en ben best ver gekomen, tot de laatste 5), maar zie het ook als een soort bevrijding nu ik niet meer urenlang, dagenlang naar een schermpje moet turen. Als ik het laatste plaatje weer zie denk ik: “pfffffff…dat is moeilijk!!!”
Maar ja, ik had eigenlijk toch liever nog in de race gezeten…:tear:

Allemaal zeker van het antwoord, of gegokt? Nien?

Dat gevoel had ik ook!
Wist niet dat ik zo fanatiek was, maar als je zo ver komt wilt je het vinden ook natuurlijk.
Ben heel benieuwd hoe het verder gaat, maar meeraden doe ik niet.:cheer:

UK is geen land toch?

HOI Fleur,

Wat spannend!! I really HOPE…HOPE hope hope !!!

Ik dacht nog schotland of ierland… en toen dus voor het verenigd koninkrijk gekozen.

Groetjes Mareille

Nee idd, UK is Schotland, Engeland, Wales en Noord-Ierland samen…

Oh wat een spanning zo, mogelijk eindigt de Fotoquiz vandaag al!

Het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland **is een land **en een staat in West-Europa gelegen tussen de Noordzee en de Atlantische Oceaan, met ongeveer 60,6 miljoen inwoners.

Dus een land!!! :slight_smile:

Ja, maar als dat goed is had ik ook Verenigd Koninkrijk gedaan. Wij zaten gister nog te twijfelen, maar omdat ik weet dat VK die aantal landen samen is, ging ik ervan uit dat dat sowieso fout werd gerekend, dat heb je immers meer kans!

Niet goed… Maar er is twijfel over de vraag. Iemand heeft Verenigd Koni. ingestuurd en het was schotland. Ik heb gister nog zitten twijfelen of ik niet gewoon ver.kon. in zou vullen maar had daarbij bedacht dat dat toch niet goed zou worden gerekend omdat daar 4 landen inzitten. Dat leek mij niet eerlijk en dat het daarom toch niet zou worden goed gerekend. Immers heb je dan 4x meer ‘kans’.
Fleur gaat nu overleggen. Ben benieuwd!

Zeker spannend. Maar eerlijk, wat vinden jullie. Schotland en Engeland zijn toch zelfstandige landen binnen de UK? M.i. is UK een te algemeen antwoord. Ik gun het je wel hoor Mireille, daar gaat het niet om :wink:

Uit Wikipedia:
Engeland (Engels: England) is een voormalig koninkrijk en vormt met Noord-Ierland, Schotland en Wales één staat: het Verenigd Koninkrijk. Van deze vier is Engeland het gebied met de meeste inwoners en de grootste oppervlakte. Het omvat het zuidelijke deel van het eiland Groot-Brittannië, in het westen grenzend aan Wales en in het noorden aan Schotland. Engeland kent een eigen vlag, maar in de internationale betrekkingen speelt als soevereine staat alleen het Verenigd Koninkrijk een rol. Engeland is dus geen land in de strikte betekenis van ‘onafhankelijke staat’, maar wel in een wat ruimere betekenis van ‘begrensd gebied met een politieke identiteit’.

UK lijkt mij dus goed…

Ik ben het met Nien1 en vanveenchris eens, inderdaad vanwege het feit dat je dan 4x meer kans zou hebben omdat je het specifieke land niet (zeker) weet

Edit: aan de hand van het stuk hierboven van Marces zou het deels wel een terechte winnaar opleveren, maar bijvoorbeeld bij sportwedstrijden neemt elk land van het Verenigd Koninkrijk apart deel. Het zijn volgens wikipedia dan ook 4 landen in 1 land. Lastig zo…

Officieel bestaat Schotland niet als onafhankelijk land. Het land is Great Brittain of United Kingdom. Schotland, Engeland, Wales en Noord- Ierland zijn “deelstaten”.
Als de foto in Andalucia zou zijn gemaakt zou Spanje dan dus ook geen goed antwoord zijn? Andalucia is een autonome staat met een eigen vlag, volkslied en regering! Net als Schotland.
Alleen het valt wel onder de centrale regering in Madrid net als Schotland valt onder de centrale regering in Londen.

Het antwoord is dus wel degelijk goed!

Helemaal mee eens. Als het in Texas zou zijn zou je toch ook VS zeggen?

Curaçao en Bonaire vielen tot voor kort onder het ‘Koninkrijk der nederlanden’. Als een foto genomen op Curaçao werd beantwoord met Koninkrijk der Nederlanden, zou dit ook fout worden gerekend. Het is gewoon geen land.

Arme Fleur…

Inderdaad.

Sterker nog: Schotland is een FOUT antwoord op deze vraag!