Kletstopic (Wereldwijzer Foto Quiz 2010)

Het maakt wel wat los zeg…ik denk dat Fleur nu wel spijt heeft.

precies…schotland is een land… dan heb je het fout… schotland is geen land … dan heb je het goed…
ik zeg… schotland is een land … herkansing voor 4… maar als de halve wereldwijzer … of de meerderheid zegt schotland is geen land… dan is er een winnaar…
nu ga ik afwachten…:so:

Haha, sorry de berichtjes gingen even te snel.Terwijl ik aan het typen ben komen er nieuwe berichten bij.
Om verder neutraal te blijven doet dit ‘proces’ mij denken aan mijn studie psychologie: ‘een conformation bias’. De mensen van zegmaar kant ‘voor UK’ zoeken informatie om dat idee te bevestigen en mensen van ‘tegen UK’ zoeken informatie op die hun idee bevestigd.

en ik denk dat fleur geen spijt heeft … want ze dacht op het antwoord schotland… of het nou een land is of niet… dat is wat het antwoord volgens haar had moeten zijn… en de vraag was in welk land… dus ze ging ervan uit dat schotland een land is… en dat zeg ik ook al de hele tijd… waarom zou het geen land zijn…:question:

Tjah, en Amerikanen noemen zich Amerikanen en komen uit de VS :smiley:

Dit gaat een welles-nietes-discussie worden en aangezien niemand anders het grote eiland ten westen van Nederland heeft geraden…

neeee neee neee ik zoek geen bevestiging … ik zeg alleen maar wat ik zie en hoor… en maak een conclusie… :tongue:

Je kunt zoeken wat je wilt maar Schotland is geen zelfstandig land.

Als de redactie een compromis zoekt (en dat zal waarschijnlijk wel gebeuren de redactie kennende) dan benadelen ze duidelijk degene die het enige juiste antwoord heeft gegeven en blijkt dat de fotoquiz technisch niet goed in elkaar zat en wordt weer dezelfde fout gemaakt: de vragen en antwoorden zijn kennelijk niet voor 1 uitleg vatbaar en dan krijg je de grootst mogelijke problemen!!!

Maar als je op vakantie gaat naar Noord-Ierland dan zeg je toch dat je op vakantie gaat naar Noord-Ierland en niet naar het verenigd Koninkrijk? Idem voor Scotland.

Persoonlijk zou ik het antwoord Verenigd Koninkrijk niet goedkeuren, maar goed, ik heb mijn waterloo al op een strand in Mexico gevonden, dus heb er niets meer over te zeggen…

Laten we gewoon afwachten wat Fleur te zeggen heeft. Alle kanten zijn nu belicht, en overal is wel iets voor te zeggen.

Het is al met al een nogal ondoordacht gebeuren. Een vage foto en nu weer dit. De vraag had natuurlijk moeten zijn: hoe heet dit gebouw of in welke plaats staat dit gebouw. Was helder geweest.

Wiki:
Schotland kent een eigen rechtsstelsel, vlag, bankbiljetten en binnenlands bestuur, maar in de internationale betrekkingen speelt als soevereine staat alleen het Verenigd Koninkrijk een rol. Hoewel de regering daarvan Schotland een land noemt[1], is het dat niet in de strikte betekenis van ‘onafhankelijke staat’, maar wel in een wat ruimere betekenis van 'begrensd gebied met een politieke identiteit.

Ga er maar aan staan :smiley:

:dag:

ja ja robert… de verenigde staten van amerika… :hihi:…
hier had ik kunnen zeggen… ja ja professor

Dat is de enige mogelijke compromis: Schotland is een goed antwoord en UK ook.

ahem… foute tekst gequote…lol2… hier moest het zijn … ja ja … amerika

In principe heeft m.i. alleen mareillelorette een goed antwoord gegeven. Niemand kan zeggen dat ze er naast zit, wat je dus wel van de andere drie deelnemers kunt zeggen.

Daar heb je wel gelijk in. Ze zat tenminste op het juiste eiland.

De organisatoren van de quiz zijn het er trouwens blijkbaar niet over eens. Er komt een nieuwe vraag.

Fleur heeft als enige goede antwoord Schotland aangehouden en dat is een grote FLATER!

Weer een quiz die fout afloopt door het niet goed vastleggen van vragen en antwoorden…!

Ik zou het er niet bij laten zitten als ik degene was geweest die UK als antwoord had gegeven.
(maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen want dan ben ik aan het stoken…)

Wikipedia vermeldt:

Schotland (Engels en Schots: Scotland, Schots-Gaelisch: Alba) is een voormalig koninkrijk en vormt met Engeland, Noord-Ierland en Wales één staat: het Verenigd Koninkrijk. Het omvat het noordelijk deel van het eiland Groot-Brittannië en grenst in het zuiden aan Engeland. Schotland kent een eigen rechtsstelsel, vlag, bankbiljetten en binnenlands bestuur, maar in de internationale betrekkingen speelt als soevereine staat alleen het Verenigd Koninkrijk een rol. Hoewel de regering daarvan Schotland een land noemt[1], is het dat niet in de strikte betekenis van ‘onafhankelijke staat’, maar wel in een wat ruimere betekenis van ‘begrensd gebied met een politieke identiteit’. Schotland telt ruim 5,1 miljoen inwoners.

P.S. De andere drie deelnemers hadden noch U.K., noch Schotland: wat is het probleem?

(let wel : Wikipedia schrijft o.a.: "…Schotland heeft een eigen …binnenlands bestuur, maar…)

Nou dan wens ik iedereen weer extra veel sterkte bij de volgende foto en Mareillelorette wens ik extra veel sterkte! Ik zal voor je duimen.

De redactie is verdeeld en dus krijgt Fleur haar gelijk, ipv haar fout toe te geven… typisch.
(en ook dit mag ik natuurlijk niet zeggen)

Als je Groot-Brittannië invult of Europa, kan je ook niet zeggen dat je ernaast zit. Feit is dat niet het koninkrijk is gevraagd, maar het land.