Hmmmm…nu werk ik toch al heel wat jaren in de reiswereld, maar van dit gebergte heb ik echt nog noooooooit gehoord…
Die bergen kende ik wel, op de grens van Rusland, Mongolie en China, maar bij SEPR heb ik ze ook nooit geleerd ![]()
Godverdomme,ik lig er uit!Had de Mount Everest als antwoord gegeven!(wat ben ik toch een kieken!!)
Dit zal wel een paar dagen duren,om deze opdoffer te verwerken!(ben er eerlijk gezegd niet goed van)
ik had geen idee en heb dus (verkeerd) gegokt ik vind het heel knap dat er toch nog 8 mensen zijn die wel goed hebben gevonden ik had nog nooit gehoord van het Altai gebergte
veel succes iedereen die nog meedoet
Had foto’s vergeleken op google,was er van overtuigd dat ik het antwoord goed had.
Dit is een domper nu ik vandaag 1jaar lid ben op wwz!(23/09/2009)
Ik voelde de bui al hangen toen ik om 12:30pm opstond,en geen priveberichtje van Fleur in mijn mailbox terugvond.
Geen zorgen, Stancy heeft in het zoekplaatjestopic al bewezen dat ze een talent heeft voor zeeeeeer cryptische hints (als ze al inderdaad een hint aan het geven was). ![]()
Overigens heeft pas de helft gereageerd op de vraag van vandaag. Hij is prima te raden. Kijk goed naar de foto voor hints!
Precies, als je goed kijkt kun je zeer veel landen uitsluiten ![]()
Svp niet te veel hints geven! Liever helemaal niet, aangezien dat niet zo leuk is voor degenen die er zelf achter gekomen zijn!
Lijkt me dat iedereen dat wel ziet, probleem is dat er dan nog ruim 60 landen overblijven met bij elkaar een paar duizend vliegvelden…
Ik geloof dat reizen toch een grotere hobby is dan internet-research… ik ga afhaken en verder met mijn vakantievoorbereiding ![]()
Mijn hints kunnen al eens cryptisch zijn maar zullen altijd te maken hebben met een directe of indirecte verwijzing naar wat te zoeken is. Kan soms niet anders dan cryptisch zijn…omdat bij een directer antwoord één element het hele verhaal of plaatje ontsluiert. Een beetje denksport mag af en toe. En nog dit: bij de zoekplaatjes topic heb ik tot hiertoe nog niet naar een “moeilijke” gezocht als het mijn beurt was.
Vraag 16: “bij het dwalen niet dralen met vertalen” was wel degelijk een hint, ik bedoel hiermee het gebergte grenst aan enkele landen…mogelijkheid tot verdwalen in landen met verschillende talen. En zelfs zonder dat, vertalen helpt dikwijls.
En ja, nr16 had ik gevonden al was het niet simpel deze keer. Ik had eerst een plaatje gevonden met ongeveer 2 identieke zwarte bergen in “Montenegro” de Crna Gora (=zwarte berg). Maar ik vertrouwde het niet zo dichtbij huis (=voor zij die in B en Nl wonen) en ook het perspectief van waaruit een foto genomen wordt kan iemand verschalken. Heb het gevonden via Rusland…
(N.B. ik val in herhaling…maar was zelf te laat om in te schrijven voor de quiz…volg het toch aan de zijlijn…lol).
Ook wij zijn kortelings ook opnieuw on the way…, maar je bent nu zover, nog even volhouden.
Ik vind het nu niet bepaald een super-plaatje zo dichtbij een finale…
Kijk en blijf een tijdje kijken naar een (die) foto en stel je zoveel mogelijk basisvragen over wat je letterlijk ziet. Elimineer en/of voeg toe… !
Succes met de quiz en je vakantie.
Stancy, de quiz is al gesloten hoor, dus ik heb echt opgegeven! Ik kon het gewoon echt niet vinden en er moet ook gewerkt worden…
Petje af voor degenen die vandaag moeten zoeken!
Er zijn nog geen antwoorden binnengekomen, dus zoek nog even verder. Wie weet is het ineens de laatste vraag…
(Nee: ik weet het antwoord niet, dus ik kan geen hints geven.)
Vind de vraag van vandaag ook weer vrij weinig met reizen te maken hebben…je hebt hier geen (reis)kennis voor nodig, maar het is gewoon een kwestie van plaatjes zoeken…
Wens de overgebleven kandidaten in ieder geval veel succes !! Zijn inmiddels niet zo veel mensen meer over dus de winnaar is vast snel bekend !
Had ik nu de vraag van het Altaj gebergte geweten,dan was ik doorgeraakt naar vraag 18!!
Want ik vond het plaatje van het vliegveld in “NO TIME”.
Helaas pinda-kaas(zoals ze dat zeggen in Nederland)
Ik heb zojuist het plaatje van vraag 18 gevonden ![]()
Nog veel succes toegewenst!!
Ooooo…zie dat er nog maar 4 deelnemers over zijn !! Das hard gegaan bij de laatste paar vragen !
In dat geval ben ik ook voor Dutchgirl !!! Je hebt de tickets al bijna te pakken !
Nu ze zoveel fans heeft moet ze haar naam maar veranderen in “Thailandgirl”
Haha ja goed plan, als ik win! :=:cheer: