Kletstopic (Nationale Reisquiz 2010)

Het wordt wel spannend gemaakt zo, nog geen antwoorden zichtbaar van vraag 18 en nog geen vraag 19… :stuck_out_tongue:

Zal ik een vraag stellen,lol2lol2lol2
Wat is het favoriete land van Georgessiam?lol2lol2

Was dat de vraag maar haha! Heb je de vraag gezien? Pfff… Wel een aparte vraag, heeft volgens mij nog maar weinig met reizen te maken :wereld:

Alle vragen hebben ‘iets’ met reizen te maken!

Haha ik ben in ieder geval wel zeer benieuwd om morgen (of later) te horen wat voor dier het is! :biggrin:

Jammer dat ik er uit lig, ik heb een vaag vermoeden.

vraag 19: 'k heb ook een vermoeden en heb misschien zelfs een exemplaar gezien (op afbeelding, niet in het echt) waarvan een stukje op de foto werd vastgelegd… 'k verneem het wel. Interessant voor de biologen.

Deze had ik echt niet geweten moest ik nog in de nationale reisquiz heb gezeten!!
Wat een moeilijke,nog veel suc6 aan de kandidaten die nog in de race zijn!!(men hoedje af)

@Dutchgirl: Proficiat en een mooie tijd in Barcelona!

Vraag 19: ik zou er ook naast geweest zijn. Mijn vermoeden was hetzij een witte kameleon, hetzij een grotsalamander (=grottenworm) maar dit zijn amfibieën… en de vraag ging over “een dier”. Dacht dat het woord dier hier in een héél ruime zin moest opgevat worden en dat heel het beestje de kleur zou hebben zoals bij de vraag werd getoond.

Well done!

Ik had iets anders in gedachten (een snowleopard omdat dat ook een reisorganisatie is). Ben benieuwd wat die tapir met reizen te maken heeft.

En Dutchgirl: van harte, mooi gedaan!

Het zijn nou niet echt dieren die je in West-Europa tegenkomt. Of hou jij ze in Nederland als huisdier in je achtertuin? :zon02:

Dan heeft een willekeurig dier nog steeds weinig met reizen te maken, omdat hij toevallig ergens anders woont. Dan wordt het begrip reizen heel erg opgerekt, kan je ook vragen wat de 12 kruiden in rendang zijn.

Bedankt voor de felicitaties! :smiley:

Goeie vraag, kunnen we wellicht gebruiken voor de quiz van 2011 :zon02:

Maarja, dat die tempel nou net in Thailand staat…

De 1 gaat voor cultuur en de ander voor natuur. Ach ja, meningen mogen verschillen hoor :slight_smile:

Van harte Dutchgirl, fair and square gewonnen :cheer:

Ben juist thuis,zo tezien heeft Dutchgirl gewonnen!
proficiat!!!
Oja Fleur,Dutchgirl ging haar naam veranderen in "Thailandgirl"omdat ze zoveel supporters heeft van het Thailandforum!!
Verder vind ik ook dat de vraag “weinig” te maken heeft met reizen!!(maar tja,wie ben ik??)

Misschien is het leuk als Dutchgirl / Thailandgirl uitleg geeft over hoe ze de verschillende foto’s/antwoorden heeft gevonden. Ik ben vooral benieuwd naar de laatste vraag, hoe heb je die gevonden???

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/04/08/1207608873-285.gifThailandgirl!!!Het is je van harte gegund!

Hi georgessiam, misschien moet ik dit als avatar gaan nemen? Bedankt ook voor jou felicitatie!

Hi mart81,

De laatste foto heb ik gevonden doordat iemand in mijn omgeving zei dat het wel leek op de huid van een olifant en dat er zeker geen haren of veren of iets dergelijks te zien waren. Aangezien er geen witte olifanten zijn, ben ik op zoek gegaan naar andere dikhuiden en toen kwam ik bij de tapir terecht uiteindelijk.