Kletstopic (Nationale Reisquiz 2010)

Ook ik had het mis (Kameroen); na uren zoeken op de letter N was ik blijkbaar op het verkeerde been gezet. Proficiat aan de deelnemers die het wel vonden - ze verdienen het, want deze vraag kreeg je dus echt niet cadeau.
Ik blijf alvast de quiz volgen en moge de beste winnen :>>>

Het is dus toch Rwanda ???

Ja, het is Rwanda :slight_smile:

Pffff…dan toch op het nippertje goed. Was een erg lastige. Moest kiezen tussen Uganda en Rwanda, maar toch de goede gekozen :slight_smile:

Hoe hebben jullie dat gevonden dat het Rwanda was?

Ik zat gewoon te kijken voor dat van Nieuw-zeeland visum en bij een wonder herkende ik dat stukje op p. 6 van google. Super chanse.
Rwanda, dan checken wat ook niet simpel was. lol Derdoor en nu een gebergte herkennen geflipt.

Het was eerlijk gezegd niet lastig had de stempel gevonden in 2minuten!!
Bij die stempel hoorden er een verhaal bij,en dit verhaal liet me twijfelen om te kiezen tussen 2 landen!Daar ben ik wel ff een paar uur zoet mee geweest.
Ook had ik geprobeerd om met een “vergrootglas” enige kenmerken te vinden op de stempel(ik dacht dat het een aap was)zodoende ben ik verder gaan snollen,met als eindresultaat Rwanda!

Wow 2 minuten wat snel! Hoe vond je dat zo snel?

Ik heb het uiteindelijk gevonden door op alle Engelstalige landen te zoeken (daar er Embass…) stond, nadat ik eerst inderdaad vergeefs op de N had lopen zoeken als eindletter van een land.

Nu ga ik weer verder met het gebergte zoeken, weer erg lastig!

Verkeerde zoekopdracht ingetikt Dutchgirl!!dat was je probleem!!
Meer kan ik daarover niet vertellen"momenteel"!

Geen probleem, hoor graag na afloop van de quiz nog eens hoe je gezocht hebt :slight_smile:

Alle bergen lijken op elkaar… :frowning:
Ze zijn hoog en er ligt sneeuw…heb dus maar beetje gegokt…

je hebt toch geen geldstuk opgegooid zeker Dave?
Bij de verzekeringsvraag(wist het antwoord niet)heb ik getost,kop voor de reisverzekering,munt voor de annulatieverzekering.
Het geldstuk viel op kop,dus ik heb ff wat geluk gehad!

Helaas zijn er meer dan 2 gebergten in de wereld, dus kop/munt helpt niet. :wink:

Denk dat ik vraag 16 goed heb beantwoordt Jurjen!
Dus het geldstuk kwam vandaag niet bij de pas.lol2lol2

vraag 16: de een tost, een ander gokt, een volgende zoekt en vindt, en als ik hier zou dwalen zou ik vertalen.

Is dat een hint??? Want die kan ik goed gebruiken deze keer :frowning:

als ik het was, ik zou met vertalen niet langer dralen: een andere manier van tossen maar het kan evengoed lukken!

Hmmm, ik ben hier geloof ik te dom voor, ben bang dat ik de eindstrijd aan me voorbij moet laten gaan.:mad:

'k denk toch dat ik hem heb of toch op z’n minst waar het is.

Ik heb hem inmiddels ook, gelukkig!

Het juiste antwoord op vraag 16 is het Altaj gebergte!