Klein beetje hulp accomodatie en mogelijkheden Palawan

Ik heb ticket geboekt naar Filippijnen en ben nog beetje bezig met route en accomodatie. Gezien het een drukke periode is wanneer ik ga wil ik t graag wel vast leggen. Nu vraag ik me af of iemand tips heeft voor accomodatie in/in de buurt van El Nido… ik wil daar 4 nachten (betaalbaar) verblijven.
Ook vraag ik me af of iemand nog een leuk plekje weet in de buurt van Puorte Prinsesca. Ik zoek nog iets voor 2 nachten, iets wat goed bereikbaar is vanaf PPS. Hopelijk kan iemand mij voorzien van tips!
Groetjes

Het ligt er een beetje aan wat je precies zoekt, maar wij vonden Port Barton een ontzettend leuk en relaxed plaatsje waar het nog niet zo super toeristisch is. Dit ligt op ongeveer 4 uur rijden vanaf Puerto Princesa op de route naar El Nido.

Port Barton ga ik ook heen 4 nachtjes :slight_smile: m’n route is beetje eerste 2 nachten Puerto Princesa om bij te komen van de reis, daarna 4 nachten El Nido en dan 4 nachten Port Barton (accomodatie daar al geboekt) dan aantal nachten Puerto Princesa (ivm oud en nieuw, accomodatie al geboekt) en dan wil ik nog 2 nachten ergens in de buurt maar weet nog nie wat…

Klinkt goed! Mocht je nou de mega drukke boottochtjes in El Nido willen vermijden, dan moet je naar Pura Vida (hotel in dezelfde straat als het Artcafe). Daar woont een Oostenrijker die excursies met een speedboot doet en eilanden bezoekt waar de rest niet komt. Je betaald iets meer, maar dat is het geld zeker waard! Wij vonden het echt te gek.

Oh thanks voor de tip! dat is een goede om te onthouden :slight_smile: hadden jullie ook leuke accomodatie in El Nido?

Wij zaten bij de Tandikan Beach Cottages. Dat was prima en goed betaalbaar. Volgens mij rond de 20 a 25 euro per nacht. Super locatie recht aan het strand. Verder niet heel speciaal maar wij hadden niet gereserveerd en heel veel mazzel dat er plek was. Er ligt vlakbij nog een hotel dat is iets duurder maar schijnt goed te zijn. Deze accommodatie heet Entalula. Zelf zijn we er niet geweest maar heb er wel goede verhalen over gehoord. Succes met de voorbereidingen en heel veel reisplezier!

oki :slight_smile: ik ga t even googlen! waar zaten jullie in Port Barton? ik heb gereserveerd voor Ausan beach resort

Wij zaten bij El Dorado vlak aan het strand. Vonden wij erg leuk omdat er iedere avond een barbecue was met kampvuur, gitaar en gezellige mensen (maar dat moet je natuurlijk ook net treffen :D). Echt een backpackers sfeer en goed betaalbaar (je kunt er ook een tent huren dan is het helemaal goedkoop slapen haha). Cassandra’s cottages die er vlakbij liggen staan ook heel goed aangeschreven en zagen er erg mooi uit. Persoonlijk vond ik het strand bij El Dorado mooier, omdat het daar breder en rustiger was.

Over kamperen gesproken als je zo lang op Palawan bent dan kun je ook regelen dat ze je op een onbewoond eiland droppen en je pas de volgende dag komen ophalen! O en als we het dan toch over slapen op een onbewoond eiland hebben check Thelma en Toby’s Camping. Leek mij ook heel gaaf, maar zat helaas al vol…

Thanks voor alle info, ik ga t eens op mn gemakje googlen enzo! en als ik nog vragen heb… ik weet je te vinden :wink:
Misschien is zo’n eiland wel ideetje voor de 2 nachten waar ik nog iets voor aan t zoeken ben…

Allen , kan je op Palawan en omgeving , voldoende slaapplaatsen vinden zonder deze op voorhand te boeken ? Wij willen dit jaar vooral het zuiden van PP doen omdat ik vermoed dat het daar niet zo toeristisch is .
Grtz, maxcorso

Is geen probleem op Palawan ten zuiden van PP. Verwacht geen toeristische accomodaties zoals in El Nido. Maar iedere plaats heeft wel een lodge of pensionhouse waar je kan slapen, en ook zijn erlangs de kust diverse beachresorts

Veel van deze accomodaties in het zuiden zijn niet op internet te vinden, dus kan je niet eens op voorhand boeken .

Dutchpickel. com heeft leuke travelblog over zuiden van palawan.