Deze zomer ga ik een georganiseerde rondreis java en bali maken. Nu ben ik al heel erg bezig met wat er allemaal mee moet.
Kan ik op java bijvoorbeeld gewoon korte broeken en shirtjes zonder en met mouwen dragen of moeten daar de knieën en schouders echt bedekt zijn?
En hoe is het in de avond met insecten en zo? Voldoet een 3 kwartsbroek of moet je in de avond echt lange kleren dragen?
Hoor graag tips over wat ik aan kleding moet meenemen!
Zeker tijdens de ramadan zou ik op Java gewoon m’n schouders bedekt houden en shirtjes met mouwen dragen. Ongeacht wat anderen doen: blote schouders getuigd niet van respect. Op Bali (buiten de tempels) maakt het niet uit.
Als je gevoelig bent voor muggen zou ik zeker een lange broek dragen.
Het is correct wat Jenny zegt. Zeker tijdens de Ramadan is gepaste kleding op Java verstanding. Dus shirts met mouwtjes, rok of broek tot over de knie. Kleding die niet te strak of doorschijnend is. Het hangt er ook vanaf waar je op Java bent. De meeste toeristen op Java blijven in de stedelijke gebieden. In het centrum van Utrecht ga je toch ook niet in bikini rondlopen? Je hoeft je hier niet aan te houden maar dan toon je inderdaad geen respect en zal men zich ook zo naar jou gedragen. Op Bali zal men dit wel accepteren aangezien ze voor een groot gedeelte afhankelijk zijn van toerisme.