Beste mensen,
Maandag vertrekken we naar Bali maar ik heb nog een vraag voor het inpakken van mijn koffer. Wat voor kleding moet ik meenemen? Ik zie dat het behoorlijk warm is, maar in sommige berichten lees ik dat het in de bergen koud kan zijn.
Daarnaast las ik dat je met een korte broek geen tempels binnenkomt, of is dat alleen op java?
Dus nemen jullie hoofdzakelijk korte broeken en shirts mee, of ook lange broeken en zelfs vestjes?
Voor in de bergen kun je een vestje meenemen, tempels bezoeken doe je niet in een korte broek, in sommige tempels wordt je ook niet toegelaten. Gaat meer om het respect dat je betoont aan de religie en gewoonten aldaar. Ipv een lange broek kun je ook een omslagdoek ( Sarong ) gebruiken, kun je daar ook voor een paar € kopen, als je die voor thuis niks vind dan kun je 'm ook weer daar laten.
En zoals altijd in tropen: voor de korte shirts/broeken bij voorkeur katoen of linnen, geen 100% polyester of andere synthetische stoffen. De hoge luchtvochtigheid is veel beter te verteren met absorberende natuurlijke stoffen dan met het synthetische…:chin:
Nog iets,Niek, als je van plan bent om op Java ook het opkomen van de zon te gaan bekijken bij de Bromo, dan kan je op die hoogte een temperatuur van 5 graden Celsius verwachten.