Bikini op Java

Beste,

Over een maand ga ik met mijn vriendin rondtrekken op Java en Bali. In ons schema hadden wij tijd uitgetrokken om op Java een paar dagen aan het strand te liggen. Is het mogelijk om op westerse wijze aan het strand te liggen, of is het daarvoor te gelovig? Of kan ik de strandsessies beter houden op Bali??

Via Wereldwijzer app

Als ik door Java reis heb ik altijd schouders en knieën bedekt. Afhankelijk van het strand op Java draag ik heel soms een hemdje met brede bandjes, maar op veel plekken is ook dat not-done.

Van 28 juni tot 28 juli is het Ramadan. Mensen zijn dan meer met het geloof bezig dan normaal. Het is dan niet gepast om in bikini op het strand te liggen. Tenzij je een strand hebt wat bij het hotel hoort.

Aan het zwembad van je hotel kan je ook in bikini liggen, is dat geen optie?

Ben het helemaal eens met Jenny. Als ik op Java ben zorg ik ook altijd dat mijn schouders en knieën bedekt zijn. Als ik ga zwemmen bijv. in zee of rivier draag ik vaak een badpak met hele dunne korte broek erover en vaak ook een t-shirt.

Ja precies dat doe ik ook altijd als ik op Java ben. schouders bedekt en broek of rok tot over de knie.
En ik ga daar zwemmen in badpak.

Alleen april 2013 zaten we een nachtje in Batu bij Malang, maar omdat het een lang Paasweekend was (jaja in 't Islamitische Indonesië is Goede Vrijdag een nationale feestdag, hier in Nederland moeten we gewoon werken) was alles volgeboekt, maar konden we gelukkig nog terecht in een Agro hotel. Een familiehotel met zwembad. Ik dacht: Heerlijk kan ik smorgens vroeg lekker baantjes trekken. Toen ik echter na 't ontbijt daar even een kijkje ging nemen, bleek dat iedereen volledig gekleed (lange mouwen en broekspijpen in het bad aan 't poedelen was en 't was hartstikke druk. Dat was de eerste keer dat ik besloot om niet te gaan zwemmen. Hoe vriendelijk de mensen daar ook zijn, ik voelde me er niet prettig bij. Helaas.