kledingadvies

Over bijna twee weken vertrekken we naar ZA, heb er reuze veel zin in. Nu ben ik zo’n beetje aan het bedenken wat er zoal in de tassen moet.
We gaan van 26 april t/m 10 mei naar Joburg/Drakensbergen/kust/Swaziland/Kruger/Joburg)

Als ik het goed heb is de kans op warm weer groot. Koelt het 's avonds erg af?

Welk schoeisel raden jullie aan? Is een gewone, stevige schoen voldoende of zijn bergschoenen aan te raden? (bijv. voor een wandeling in Kruger en in de Drakensbergen)

Hoor graag jullie ervaringen.

De kans op mooi weer is inderdaad groot, maar 's avonds en 's morgens koelt het behoorlijk af. Ik raad je dus aan om zowel de zomer als winterkleren mee te nemen.

Gewone stevige schoenen voldoen zeker, maar bergschoenen zijn natuurlijk net weer wat fijner. ik zou het af laten hangen van de resterende ruimte in de koffers :wink:

Gewoon je bergschoenen aan den, dat is het makkelijkst, anders is je koffer gelijk vol en zwaar! Als je veel gaat wandelen dan. Anders gewone schoenen zijn goed hoor, slippers, sandalen overdag!
Het koelt in deze periode als de zon weg is al behoorlijk af, dus zeker warme kleding meenemen. Overdag nog warm 20 + graden en meer.

Misschien het beste dat je je bergschoenen aan doet op de reis (doe ik ook altijd :slight_smile: ), en zeker in de bergen is het fijn om goed te kunnen wandelen. Maar daarnaast ook als het in de avond erg afkoelt, of als je op bushwalk gaat in de ochtend.

In de bergen kan het behoorlijk afkoelen, en zelfs koud aanvoelen als er een briesje staat. Momenteel hebben wij hie temperaturen van zo’n 27-31 graden overdag, en na 17:30 begint het af te koelen. Heerlijk weer! Strak blauwe luchten en een aangename zon.

Vwb de kust: de zon is niet meer fel, maar je kunt nog steeds behoorlijk verkleuren op het strand. Dus goed in smeren is het motto.

Veel plezier met je laatste voorbereidingen! Groetjes vanuit Balule,

Corné.

Amukela Game Lodge.

Dank voor jullie reacties.
We pakken maar van alles in, voor warm en koud, voor slenteren en een stevige wandeling :slight_smile:

Helemaal akkoord met hierboven. Vooral in de Drakensbergen kunnen het vier seizoenen op 1 dag zijn. Dus, wees voorbereid!! Is het waar dat het al gesneeuwd heeft in de Drakensbergen?

Nu we de tassen bijna gaan pakken vraag ik me toch af of we aan een fleece-vest voldoende hebben of een winterjas nodig is voor de vroege bushwalk? Twijfel, twijfel…

Voor de vroege wandeling zeker warme kleding mee, temperaturen in Drakensbergen liggen 's nachts net boven het vriespunt. Zeker geen overbodige luxe dus…

Dank allemaal! De tassen zijn bijna vol, morgen vertrekken we :dag:

Winterjas is misschien te warm, maar een trui met een fleece jack zal volstaan. Dichte schoenen natuurlijk, en misschien een warme muts (mijn Kruger park muts is weer te voorschijn gehaald)?

Fijn weekeind. Groetjes vanuit de bush, gisteren zagen we nog een zwarte neushoorn!

Corné.
Amukela Game Lodge.