Welke kleding moeten we meenemen?

Wij vertrekken 26 mei voor een reis naar Zuid-Afrika.
het is moeilijk om enig zicht te krijgen op het weer en dus ook op de kleding.
We verblijven volgens dit schema:
1 dag in Johannesburg en Pretoria
1 dag in Mpumalanga en omgeving
2 dagen in Krugerpark
4 dagen in Knysna-Oudtshoorn en omgeving
3 dagen Kaapstad en omgeving
Alvast bedankt voor de info
Groetjes,
Janneke

hallo,

je hebt nogal een krap schema, hoe je dat wil doen is mij geheel onduidelijk…

Maar wat betreft kleding: neem van alles wat mee.
's avonds kan het fris (lees: koud) zijn en overdag lekker weer.

groetjes en veel plezier in het mooie zuid afrika!

Sjaak
www.wereldrondreis.eu

Bedankt voor de info.
Je hebt gelijk, het is een druk programma.
Helaas zijn we in tijd beperkt en proberen dus in korte tijd heel veel te zien.
Groetjes,
janneke

Voor Kaapstad mag je @#%#@^$# wel een regenpak meenemen!

Verder kan het hier per dag omslaan. 25 graden de ene dag, 15 graden met regen de andere dag. Het regent nu dus.

Moet zeggen dat je inderdaad een heel erg strak schema hebt. Sommigen hebben na 10 dagen nog niet genoeg gedaan in de omgeving Kaapstad, laat staan die hele lijst.

Maar heel veel plezier in ieder geval!

Hoi Jens,
We zullen ons dus maar goed van regenkleding voorzien, maar hopen toch op redelijk weer. Ik zal de voorspellingen met argusogen volgen :smile:
Danke voor je reactie,
Janneke

Beste Janneke,

Het is hier in Zuid-Afrika nu winter en ik moet zeggen dat het hier in omgeving Swartwater (in het noorden van Limpopo, dichtbij Botswana) giga-koud is!
's Nachts daalt het kwik tot bijna bij nul. Overdag is het wel constant zonnig en weer ruim in de 20 maar soms waait het ijselijk koud. Het is gewoon ‘afzien’!

Nee, is maar dollen hoor, maar neem ook zeker warme kleding (laagjes!) mee zodat je nog eens kunt wisselen. Afritsbroeken = ook handig.

Veel plezier met je reis en probeer er (ondanks het strakke reisschema) optimaal van te genieten. Eerste keer Zuid-Afrika???

Met zonnige groet,
Natascha / www.zazoetravel.com

Beste Janneke

Had vanaochtned ijspegels onder mijn auto van de kou. Was -3 en dat in KwaZulu-Natal! Zou zeker een winder jack meenemen en een warme trui. Overdag is het een stuk warmer dus ik zou het advies van Zazoe volgen en van alles wat bij je hebben. De temperatuur kan in een dag met 25 graden op-en-neer gaan dus wees voorbereidt!

Overigens, geniet maar van de ervaring!

de groeten
Johan

Hartelijk dank voor jullie reactie’s.
Mijn winterjack en dikke trui liggen reeds klaar.
Ik kijk uit naar onze reis en wie weet, word ik net zo verliefd op Zuid-Afrika als jullie.
Groetjes,
Janneke

Hoi Janneke,

Geniet lekker van jullie reis en ik denk dat je zeker net zo verliefd op het land zult worden als wij. Is trouwens ook een heerlijke overwinterbestemming… Ideetje?? :wink: