eind mei , begin juni naar zuid afrika?

mijn vriend en ik willen graag naar zuid Afrika
de planning is om te gaan van 25 mei t/m 15 juni
ik weet dat het in juni juli winter is in zuid Afrika
maar wat is het weer meestal in deze periode ( mei/juni)
we gaan van johannesburg naar kaapstad.
we hoeven uiteraard ook niet op het strand te liggen, maar als het erg koud en veel regen is, is dat natuurlijk ook niet fijn.

Hallo

Zoals je in veel eerdere berichten zou kunnen lezen is het zo ten noorden van Durban
meestal heerlijk weer, denk zo tussen 15-25 graden, maar 's nachts koelt het meestal
behoorlijk af!
Zuidelijker heb je veel meer kans op regen en een heel stuk koeler!
Wij waren in de eerste week van juli 2014 in Kaapstad en daar was het 's avond om het vriespunt sommige dagen!
Dus kort samengevat, het juiste jaargetijde voor het noordelijk deel, enige waar je
eigenlijk rekening mee moet houden is dat je verblijf en eventuele georganiseerde safari’s
in NP zo spoedig mogelijk dient vast te leggen, om teleurstelling te voorkomen!
En voor de rest eigenlijk alleen maar genieten, en denk erom, drie weken lijkt
heel wat, maar het is een immens groot land, dus minder is meer in dit geval!

veel planplezier

Inderdaad ga je naar Kaapstad, daar is het winter en rgenseizoen, dus koud.
ga naar boven, veel te zien, droge periode en alleen maar de zon met mooie Blauwe licht. 20 + graden. Maar wel wordt het fries, koud zodiac de zon weg is, dus zeker warme kleding meenemen.,overdag t shirt…

Hoi,

Ik woon in de Oostkaap in een ruraal Xhosa dorpje vlakbij Hogsback en hier is het overdag ook tussen de 15 - 25 graden hoor. Overdag lekker in een T-shirt lopen, maar rond 5 uur koelt het wel heel hard af. Bij ons is het in de lente (nov-dec) regenseizoen en in de winter heel droog. Alhoewel het ook dit jaar de wereld op zijn kop is, net zoals in Europa hoor ik. Climate change!!! Laat u niet afschrikken door het ‘koude’ zuiden. Je hebt meer goede dan slechte dagen.

"t Amusement.

Laat je gewoon niet afschrikken door het weer. Gewoon gaan zou ik zeggen. Het is wat het is en elk jaar is het weer anders. Je weet niet als het langer herfst zal blijven alvorens de winter begint of dat de winter zelfs vroeger het land inkomt.

Gewoon genieten en bereid je voor op elk type weer, neem kledij mee voor zowel warm als koud weer :slight_smile:

Hallo, ga vooral genieten! Wel zou ik aanraden voor vroege of laten safari’s laagjes kleding mee te nemen. Iets met capuchon is fijn. Overdag is de temperatuur, zoals de anderen schrijven goed maar kan snel kouder worden.
Heel veel plezier!