kan er iemand mij vertellen wat ik moet meenemen naar zuid-afrika wij vertrekken op 8juni naar krugerpark zo gaan wij naar hazyview en dan vliegen wij naar kaapstad… nu binnen acht weken zijn we weg en wil me gaan voorbereiden… we zijn ongeveer ginds een 3-tal weken …
Lange broek, dichte schoenen en een warm fleecejack. Maar ook zomerkleding
Overdag is het meestal wel aangenaam, boven de 20 graden en een aangenaam zonnetje. Maar 's-avonds koelt het flink af, wij gaan hier dan lekker rondom het kampvuur zitten :zon:
wel spijtig dat we niet kunnen zwemmen maarja het gaat al een hele uitdaging zijn … kan je me ongeveer zeggen hoe het weer daar dan gaat zijn overdag … want hier is het ook nog steeds kou hoor 20 graden (belgie)… wij zitten in de manyatta rock en de gomo gomo lodges kan je ons daar iets over meer vertellen ? nu dat ik weet dat jullie daar wonen zitten wij met zoveel vragen hahaha maar dat zal wel normaal zijn zekers …
je kan prima zwemmen, misschien voor de zuid afrikaner te koud, maar voor de europeaan nog steeds prima te doen. maar ligt eraan waar. zwembaden enzo zijn natuurlijk prima te doen, de oceaan bij capetown bijvoorbeeld is ijskoud, maar dat is ie altijd. Ik ga altijd graag in de winter (juni-Nov) naar ZA omdat het dan lekker zomers is!! heter hoeft voor my niet. (veel dagen zijn nog steeds boven de 20 graden hoor)
Voor in wildparken zoals Kruger en elders is het handig om kleding mee te nemen zoals afritsbare broeken e.d. en shirts / blouses met korte en lange mouw. Zoals Corné al aangaf, is het overdag nog lekker in de 20 graden maar koelt het 's avonds sterk af. Nachten gaan dan richting het vriespunt. Dit is heerlijk slapen maar betekent voor 's avonds een lekkere dikke trui of fleece mee.
En voor de Kaap wordt het sowieso een ander verhaal. Het is dus makkelijk als je nog eens wat laagjes kunt maken (naarmate het warmer wordt zaken uittrekken en later op de dag juist weer aan).
Wij zwemmen hier (noorden van Limpopo) ook eigenlijk al niet meer. Nagenoeg alle zwembaden zijn onverwarmd en nu best al wel fris. Nee, wij gaan weer op zoek naar de gluhwein!
Groetjes en veel plezier met jullie reis,
Natascha Snelder, ZaZoe Xperience
Het hangt er erg van af waar in Zuid-Afrika je ergens bent. De Westkaap is vaak erg nat in juli en aangezien er binnen meestal geen centrale verwarming is, kan je het ook erg koud krijgen. De temperatuur kan in de Westkaap in juli schommelen tussen 8° en 16°. In de Vrijstaat en Lesotho is het dan weer minder nat, maar vaak nog kouder vanwege de hoogte en de uitgestrektheid, vooral 's nachts. Hoe meer je naar het oosten gaat, richting Kruger, KwaZulu Natal en Gauteng, hoe groter de kans op aangename temperaturen wordt. Vorig jaar kwam ik rond 15 juli aan in Pretoria en daar was het toen toch al dunne-truien-weer. Aan de kusten is hetuiteraard steeds wat frisser, maar als je geluk hebt en een dik vel kan je in Durban mss het water in (Indische Oceaan, maar de Atlantische Oceaan is veel kouder).
Veel plezier en geniet van Zuid-Afrika!