Ik ben nieuw op de Wereldwijzer en zoek tips voor Zuid Afrika

Hoi,

Mijn naam is Harmanna, ik ben 61 jaar en woon gezellig samen met mijn man en onze poes Panter.
Ik ben dol op reizen. Andere culturen zien en genieten van alles wat anders is dan bij ons in Nederland.

Vroeger met de caravan door Europa en vanaf 2007 meer van de wereld zien.
Sri Lanka, Thailand, India, Nepal, Vietnam, Jamaica. Een korte stedentrip gemaakt naar Istanbul. Alles anders dan wij in het Westen kennen. In september gaan we een drie weekse rondreis maken naar Zuid Afrika. Mensen wat heb ik er weer een zin in.

In de landen die ik hiervoor opnoemde was het steeds erg warm. Heerlijk vind ik dat. Toch hebben we deze keer gekozen voor een rondreis in september.

Mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee?
Onze gedachte is dat het mooi helder is, fijn als je mooie vergezichten wilt zien. Ook is het vrij droog las ik. We kunnen veel dieren zien in bijvoorbeeld het Krugerpark, omdat het allemaal nog moet gaan groeien de vegetatie.
En ik denk dat het vast en zeker lekker weer zal zijn…

Wat voor kleding nemen we mee bijvoorbeeld.
Zo maar wat vragen en opmerkingen

Hartelijke groet,
Harmanna

Beste Harmana,
je zult hier veel tips vinden. In September begin officieel de lente en het regenseizoen in het Noorden. Maar de regen kan ook een maand later komen. Het kan dan heerlijk warm worden, maar kan het nog wat afkoelen in de avond en nacht. Dus neem een fleece Jack etc.mee. En de regenbuien vallen mee, bij regent altijd rond 16.00 uur en dan is het weer, of gaat het de hele nacht door, mar de volgende ochtend is de zon er weer.

Willen jullie alleen in net Noorden rondreizen??

niet overal is het droog, nu wel in de Kaap is het ernstig. in het Noorden (Kruge) heeft het onlangs nog heerlijk geregent,laat, maar toch… Hopelijk gaat de regen nu richting de Kaap voor heel veel regen… Duimen maar.

Dag Annemieke,

Dank voor je reactie. Onze rondreis start in het Noorden en eindigt bij de Kaap Kaapstad. We nemen onze warmere fleecejacks wel mee. We reizen met Kras.
Ik verwacht niet dat we in diverse buitenzwembaden kunnen zwemmen.

Hartelijke groet,
Harmanna

Nee helaas zal het zwembad water nog te koud zijn, veel plezier

Veel plezier en zorg dat je qua kleding met laagjes kunt werken. Als je namelijk ergens een ‘game drive’ hebt, zit je vroeg 's ochtends of laat 's middags een paar uur op een open auto en dan kan het toch in september best fris zijn. Een fleecetrui of vest is dan een goede. Mocht je van Kras geen ‘paklijst’ ontvangen, [EMAIL=“info@zazoetravel.com”]mail mij dan even. Wij hebben een simpel maar handig lijstje voor je. Handig bij het inpakken van de koffer.

Groetjes vanuit een warm bushveld,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience