Kledingadvies: temperaturen half sept / begin oktober?

Wij gaan over 5 weken naar Argentinie, 3 weken rondreizen. We vertrekken 15 sept en komen op 7 okt terug. Nu vind ik het moeilijk om in te schatten waar we op moeten rekenen wat het weer betreft, en dus wat we allemaal mee moeten nemen aan kleding. Kan iemand ons daarmee helpen? Onze route ziet er als volgt uit:

2 dagen Buenos Aires
1 week noordwesten (Salta en omgeving)
2 dagen Bariloche (7-merenroute)
3 dagen Valdes en omgeving
2 dagen Buenos Aires

Klopt het dat de nachten (en ochtend en avond) erg koud kunnen zijn? Is het zo koud dat we handschoenen en een muts mee moeten nemen bijvoorbeeld? Ik wil graag zo min mogelijk meenemen, maar als je daar kou zit te lijden is dat ook een beetje jammer :slight_smile:

En is het in het noordwesten overdag warm / heel warm?

Bedankt vast!

Hola Jaco y Josine,

Hier in Salta zal het dan lekker zijn, winter achter de rug lente begonnen…
Voor hier kun je je handschoenen en muts lekker thuis laten, misschien een trui / sweater meenemen voor de avonden…
Ik gebruik vaak deze site wat het weer betreft… Maar ook onze Pedro Paulusma zit er af en toe weleens naast… Pronóstico del tiempo para Salta. Salta. Argentina - Infoclima

Veel plezier met jullie voorbereiding!

Saludos
Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar

Maar de Península Valdéz en Bariloche zijn nog gewoon koud hoor :slight_smile: Vorig jaar konden we half september nog prima skiën bovenin! Dus neem zeker ook een trui mee. Handschoenen en muts lijkt me ook weer overdreven, hoewel dat in de Península Valdéz wel lekker kan zijn als je op de boot zit bij de walvissen bijvoorbeeld.