kleding

Welke kleding heb je nodig in Zuid afrika in november en is het in november vroeg donker.

Toch wel fijn als men zich enkel over kleding en daglicht hoeft vragen te stellen in het vooruitzicht van een reis naar het prachtigste land ter wereld…
In het onderwerp net voor het jouwe, namelijk “Rond reis Zuid-Afrika Nov/dec 2010” vind je al heel wat info in dat verband. En zoals reeds vaak werd gezegd: Zuid-Afrika is enorm groot en verschilt op heel wat vlakken van streek tot streek, ook qua temperatuur en klimaat. Misschien moet je best een reisgids aanschaffen, een paar websites met algemene informatie raadplegen en ook eens wat vragen op dit forum overlopen; via de knop “zoeken” vind je hier trouwens snel informatie over allerlei gerichte onderwerpen.

Bedankt voor de tip. Ik ben voor de rest helemaal voorbereid. ik wil niet teveel meenemen dus wilde ik weten wat voor kleding ik mee kan nemen zodat ik alleen dingen meeneem wat echt noodzakelijk is. Ik kon dat nergens terug vinden.
Ik lees ook dat het ook zomers vroeg donker is, ik had de hoop dat het later was.

Groet Marlo:dag:

Gewoon zomer kleding en ook maar een trui en lange broek.Als het overdag 35 graden is en het koelt af naar 25 graden, dan volet het "koud"aan. Vergeet zeker niet een goede zonnebril en een hoed, want de UV stralen van de zon hier zijn super hoog!
En inderdaad is het vroeg donker, maar gelukkig wel voor ons langer licht, in de ZA winter is het al rond 5 uur donker, nu in de zomer rond 19.00 uur, maar in de Kaap is nog langer licht.

1 like

dank je wel voor de tip. Heb jij toevallig tips om te doen in Tsitsikama, wij verblijven daar 4 dagen.

Je kan daar goed wandelen en ook bungee jumpen. Maar kijk anders even op www.google.co.za voor het zoeken van meer tips.