Klamboe

Hallo, weet iemand of er in Ghana (in de goedkopere hotels) standaard klamboes zijn. Zo nee, moet ik zelf spullen mee nemen om het ding op te hangen (schroefjes etc). Sta ik daar straks met een klamboe, kan ik hem nergens aan ophangen…
Ik hoor graag alle ervaringen!
Groetjes!

Ik ben in een aantal hotels geweest, geen enkele kamer was een klamboe, maar wel hadden alle ramen horren.
Voorts was er airco aanwezig en muggen worden minder actief bij een lage temperatuur, dus dat is een voordeel.
Mijn eigen methode is vrij simpel. Ik zet de airco aan, spuit de kamer vol met Baygon of Raid, doe de deuren dicht en ga op stap. Wanneer ik dan 's avonds of 's nachts terug in de kamer kom dan snel de deur dicht en er zit geheid geen mug in je kamer.
Zo heb ik het 20 jaar op Curacao gedaan (dengue mug) en werkte als een trein.

Klopt wat Papaya zegt, heb ook in heel Ghana geen muskietennet gezien.
Nu,moet ge ook het risico op malaria niet overdrijven. Zoals voorheen gezft , alle ramen en deuren hebben muggengaas. En als u een degelijke spray meeneemt van hier, wat trouwens ook nog aangenaam ruikt , om u met in te wrijven, hebt ge geen enkel probleem.
En aan haakjes en schroefjes moet u niet denken. Ten eerste hebben ze die daar wel, maar niemandgaat u de toelating geven deze te gebruiken. Ook deze netten zijn heel makkelijk te verkrijgen daar, en veel goedkoper, waarom er dan mee gaan sleuren van hieruit.
Ik denk dat ge het probleem wel een beetje opblaast.
Waar ge echter meer angst moet voor hebben is het water. Drink nooit water van een leiding, alleen uit flessen. Want dit zou u wel eens serieuse problemen kunnen geven. Ook wat betreft rauw eten, vergeet het maar.
Groetjes,
Beest

Ben 2 jaar geleden in Ghana geweest en ook geslapen in de goedkopere hotels.
Ik heb veel plezier gehad van m’n geïmpregneerde klamboe.
Je kunt bij een outdoorwinkel een klamboe ophangsetje krijgen. Met een beetje creativeit kun je hiermee altijd wel een klamboe ophangen.

Beter safe then sorry…

Eventjes iets rechtzetten wat hierboven verkeerdelijk beweerd is:

  • Kraantjeswater in Accra en Kumasi is veilig. Daar mag je gerust van drinken (tenzij de gebruikelijke caveats: baby’s, zwangere vrouwen,…).
  • Rauwe groenten en fruit is geen enkel probleem, als je het maar schilt.
  • Eet nooit icecream, tenzij het in een plastiekje voorverpakt is. Ook niet in de grote luxehotels.

Veel succes met het drinken van het kraantjeswater in Accra en Kumashi.
Waarom kopen de Ghanezen zelf zakjes water in Accra, omdat ze geld te veel hebben of wat ?
En noem mij eens een zuiveringsstation op , die het water desinficteerd in Ghana. Ik heb er meer als een half jaar gezeten, ik ken er geen. En ergens hebt ge gelijk, als ge het eerst kookt.
Een hele goede gezondheid toegewenst,
Beest

Ik was in een guesthouse van een opleidingscentrum, in de omgeving van Kumasi. Daar hadden ze zo’n standaard met daarboven een grote fles water. Je kunt dan warm of koud water tappen. Als de fles leeg is wordt er een nieuwe opgezet. Ik heb dagen lang water gedronken uit dat apparaat. Na dagen kwam ik er achter dat de flessen niet geleverd wordt door een bedrijf, maar dat de fles ter plaatse met kraanwater werd gevuld.
ik ben niet ziek geweest.

Nogmaals voor de duidelijkheid: Ghana heeft inderdaad geen AFVALwaterzuiveringsstation. Het kraantjeswater in Accra wordt uit het Voltameer aangevoerd, en is (zeker de laatste jaren) behandeld volgens Europese normen.