"klachten" van ontevreden reizigers

Enkele opmerkelijke klachten:- “Het strand was te zanderig. We moesten alles opruimen toen we terug in onze kamer kwamen.”

• “Het zand was niet zoals het zand in de brochure? Jullie brochure toont wit zand, maar het was eerder aan de gele kant.”

• “Tijdens onze vakantie in Spanje waren alle taxi-chauffeurs Spanjaarden.”

• “Niemand had ons gewaarschuwd dat er vissen in het water zouden zitten. De kinderen waren bang.”

• “Dat mensen op het strand topless mochten zonnebaden was een vervelende afleiding voor mijn man.”

• “Het duurde negen uur om van Jamaica naar Engeland te vliegen. De Amerikanen waren op drie uur thuis. Dat lijkt ons oneerlijk.”

• “Op de plek waar we buiten moesten wachten op de boat was geen airconditioning.”

• “Hoewel er volgens de brochure een volledig uitgeruste keuken was, vonden we nergens een eiersnijder.”

• “De wegen waren te hobbelig. Tijdens een excursie in de bus konden we daardoor niet in onze reisgids kijken.”

• “Er waren te veel buitenlanders. De receptionist sprak Spaans, het eten was Spaans. Niemand had ons daarvoor gewaarschuwd.”

• “Ik werd gestoken door een muskiet. Die beestjes stonden niet in de brochure.”

Waar had jij over te klagen tijdens je laatste reis ?

Tja, wel erg ‘typisch’, deze klachten. Ik vind ze hilarisch, maar ik kan me voorstellen dat je als reisorganisator een beetje gek wordt van dergelijke reacties. Kost veel tijd om ze te beantwoorden.
Sommige mensen lijken zich ook totaal niet voor te bereiden op een reis, en vinden dat de reisorganisator 100% verantwoordelijk is voor elk detail van de reis.

typische kenmerken van onze hedendaagse “consumptie-maatschappij”
niet ?

Nog een aantal bizarre klachten van reizigers :

• Een man zag een overduidelijk opgewonden olifant bij een drinkplaats. Zijn huwelijksreis was volgens hem verpest omdat hij zich “zwaar onderbedeeld” voelde.

• Een vrouw dreigde de politie te bellen omdat ze naar eigen zeggen door het hotelpersoneel in haar kamer was opgesloten. In werkelijkheid bleek ze het ‘Do Not Disturb’ label aan de binnenkant van de deur als een verbod te zien om haar kamer te verlaten.

• Een gast in een Australisch hotel klaagde dat de soep te dik en te sterk was. Hij bleek per ongeluk de vleessaus te hebben opgedronken…

• "We kochten een Ray-Ban zonnebril bij een straatverkoper voor 5 euro. Deze bleek later nep te zijn…’

• “Mijn verloofde en ik hadden een kamer geboekt met twee bedden. We kregen echter een tweepersoonsbed. Ik hou u nu verantwoordelijk voor het feit dat ik zwanger ben.”

• “In vergelijking met het driekamerappartement van onze vrienden was ons appartement met één kamer aanzienlijk kleiner”.

• “In de brochure stond: geen kappers op de locatie. Wij zijn kappers in opleiding, mogen we er nu dan wel komen?”

• “U bent als touroperator verplicht ons van tevoren te verwittigen van lawaaierige hotelgasten.”

• “Het zou in de folder vermeld moeten worden dat de lokale winkel geen lekkere koekjes verkoopt.”

• “Het is ronduit lui van de lokale winkeleigenaren om hun zaak 's middags te sluiten. Tijdens de siësta heb ik vaak dingen nodig, het zou verboden moeten worden.”

“Bijna elk restaurant dat ik tijdens mijn reis naar Goa (India) tegenkwam had, tot mijn walging, curry op het menu. Ik hou helemaal niet van scherp eten.”

• “We hadden een excursie geboekt naar een waterpark. Maar niemand had ons verteld dat we een zwembroek en handdoek mee moesten nemen.” (eb)

*Bron : hln.be 20/03/2009

• Nog 10 bizarre reisklachten op : http://forums.hababam.nl/archive/index.php/t-83599-tien-bizarre-reisklachten.html
    ===

• Een man telefoneert naar een verhuurautobedrijf : “Ik zit momenteel op een kameel in Egypte maar zit liever in een huurauto. Wat zijn de mogelijkheden ?”

• Vrienden maakten het volgende mee. Tijdens een rondreis per autocar was er een oudere dame die t.o.v. de reisbegeleider op een namiddag al een hele tijd had zitten zeuren : “Iemand heeft mijn zonnehoedje gestolen want daar straks had ik het nog bij me op de bus”. Bleek bij de eerste stop wanneer iedereen uitstapte de bewuste dame al die tijd op haar eigen hoedje te hebben neergezeten !

yep,

de post van Stancy bevat ook een aantal ‘klachten’ waarvan je denkt: ‘Is dit een grap of is dit serieus?’.

Grap of serieus : tja, wie weet… Zie *bronvermelding onderaan bewuste post, overgenomen uit de krant Het Laatste Nieuws dd.20/03/2009 (hln.be). Enkele klachten vermeld in dit opening Topic van Brabahx stonden eveneens tussen diegene die ik heb aangegeven. Dubbel lezen is nu eenmaal niet aangenaam, logisch dat ik ze niet een 2de x herhaalde.

Hier nog enkele klachten o.a. van cruisepassagiers
**- Bronnen : **Vijf bizarre klachten van cruisepassagiers | De Standaard en Vijf bizarre klachten van cruisepassagiers | Het Nieuwsblad :

• Een vrouw was niet te spreken over het ‘oorverdovende geluid’ van de Middellandse Zee tijdens de trip. Ze vroeg zich af of de kajuiten niet beter geïsoleerd konden worden.- Een andere vrouw was niet tevreden omdat haar kajuit geen raampje had en vroeg om er zo snel mogelijk een te installeren.
  • Een koppel vond het niet leuk dat de boot geen snelheid minderde tijdens een sightseeing-moment. Nu hebben de twee niet optimaal van de omgeving kunnen genieten.
  • Een mannelijke reiziger die op reis ging naar Alaska vroeg een schadevergoeding aan de cruisemaatschappij. De reden? Hij was niet voorzien op winterweer en moest veel nieuwe kleren kopen. Bovendien vond hij het erg dat hij niet dagelijks in het zwembad mocht en na de reis geen bruin kleurtje had.
  • Passagiers klagen vaak dat ze geen beroemdheden tegenkomen op het schip. Een passagier die naar Hawaï ging, wou Take That-zanger Gary Barlow zien aan boord omdat dat het geval was op een eerdere cruise. De rederij ‘Celebrity Cruises’ kregen ook al gelijkaardige klachten van passagiers ‘omdat hun naam misleidend is’. (uit kranten dd. 02/04/2013 De Standaard en Het Nieuwsblad).

Goed, ik zal er vast niet om klagen, maar die klachten van cruisepassagiers hierboven zijn al iets normaler. De basis ervan althans :wink:

Ik heb het meeste op een terrasje in Turkije voorgelezen en de mensen om mijn heen die Nederlands spraken hebben in tranen gelegen. De andere hebben we uit moeten leggen wat er zo leuk was. Maar nu blijft er één vraag hangen…wie zijn die mensen die dit soort klachten hebben?

Een reisleidster vertelde dat ze wel eens de vraag had gehad van een jong stel die bij haar een jeep safara had geboekt of ze ook tijgers en olifanten zouden zien.

Vermakelijk topic zo :biggrin:

Ik vraag me soms ook wel af met wat voor verwachtingen mensen op reis gaan. Tuurlijk, iemand die op zonvakantie aan de een of andere Costa gaat zal zich waarschijnlijk minder in een land verdiepen en dan wellicht eens voor een verrassing komen te staan, al blijven veel van de genoemde klachten zelfs dan nog tamelijk absurd.

Maar ik ben in Noord-Korea een wat ouder Zwitsers stel tegengekomen die de hele reis echt verschrikkelijk vonden en al een waslijst aan klachten hadden: het weer was slecht, de wegen waren slecht, het eten was slecht (dat je überhaupt durft te klagen over het eten in een land waar mensen verhongeren vind ik eigenlijk al schandalig), de bus was oud en krakkemikkig, het hotel (in the middle of nowhere in een land met een chronisch stroomtekort) had 's nachts geen elektriciteit, de bezienswaardigheden waren niet interessant, en altijd maar die gidsen in de buurt waardoor je niet zelf je gang kon gaan. Tuurlijk, vanuit een westerse optiek gezien hadden ze op een aantal punten wellicht best gelijk. Echter, dat hadden ze vooraf allemaal kunnen en vooral moeten weten, nog voor ze überhaupt geboekt hadden. En gezien de plek waar we dat stel tegenkwamen, bij Lake Sijung (dat is zelfs voor Noord-Koreaanse begrippen nog behoorlijk “off the beaten path”), hadden ze toch niet zomaar de eerste de beste reis geboekt. Dan vraag ik me toch serieus af met wat voor verwachtingen ze daarheen zijn afgereisd…

Ik heb eens een reis naar Peru gemaakt en daar zat een stel in, dat voor de hele reis krentenbollen hadden meegenomen, want dat vreemde eten, daar wilden ze niet aan. Terwijl de aardappelen in Peru zijn uitgevonden.
Akkoord, misschien dat het vlees van een cavia wel wat afschrikt.

Ik heb jarenlang in een hotel op Mallorca de dagelijkse klachten van de gasten aangehoord en kan er wel een boek over schrijven en ook over de domheid van veel vakantiegangers. Bijvoorbeeld iemand die van de glijbaan het zwembad in gaat en er door de lifeguard moest worden uitgehaald omdat hij niet kon zwemmen. En uiteraard daarna klaagde over het feit dat dit niet stond aangegeven…Of franse gasten die klaagden dat niemand frans sprak in het hotel, en dit terwijl we toch echt een franse entertainer hadden. Kommentaar hierop: tja maar hij spreekt geen frans want hij komt niet uit Parijs…

Gevoel voor humor, je kunt een vakantie cabaretier worden en hiermee optreden, succes verzekerd

to mistiko tis zoeis den eine na mas aresi avto poe kanoeme alla na kanoeme avto ti mas aresi (grieks voor: het geheim van het leven is niet te doen wat ons bevalt maar het bevalt ons wat we doen (altijd moeilijk om te vertalen, ik heb hier geen griekse letters op mijn toetsenbord, ti krima).

Op een kamping bij het meer van Bracciano kwamen we een ander spaans stel tegen. We besloten om samen wat te gaan eten op de camping en zij waren niet echt te spreken over Italië.
Meest frappante klacht: ze vonden de pizza helemaal niks! De pizza´s in Spanje waren veel beter…lol2

Een andere bizarre klacht werd door een teleurgesteld gezin ingediend na terugkeer van hun reis naar Lapland. Het gezin had graag de kerstman en zijn rendieren willen zien, maar kwam tot daar ter plekke tot de ontdekking dat deze dieren helemaal niet kunnen vliegen. Iets wat de brochure naar hun opvatting wel had moeten vermelden…

Of nog : Een enkele vakantieganger kan zelfs niet tot de thuiskomst wachten om zich te beklagen over zijn reis :Zo maakte een cruiseganger zich bij het vertrek al boos. De man had namelijk specifiek om een kamer met zeezicht gevraagd en liet weten alleen maar een parking te kunnen zien. Maar het kwam niet in hem op dat een en ander wellicht te maken had met het feit dat het schip nog niet vertrokken was …

bron : De Telegraaf - 15 november 2011
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/article20209470.ece

We kwamen in Luxor toe, en blijkbaar waren al de piramides afgebroken …