Kitesurfen in Gumbet

Weet iemand of je mag kitesurfen in Gumbet of dat het daar verboden is. We gaan namelijk eind juli naar Gumbet en willen onze kitesurfspullen meenemen.

Dus als iemand info voor ons heeft zouden we daar erg blij mee zijn.:wave:

Groetjes Charlie-girl

Ik heb werkelijk waar geen idee, maar ik denk dat er in Gümbet zelf althans geen mogelijkheden voor zijn…

Het enige wat we nodig hebben is wind. En dat er geen verbod op is.

Ik weet wel dat je ten oosten van Side kunt windsurfen, maar ja dat is weer heel wat anders. Maar wie weet kan het wel als je eigen materiaal meeneemt.

Dan denk ik haast dat ik wel zeker weet dat ze het in Gumbet niet zullen toelaten, tenminste ik neem aan dat je iets hoogs (een berg??) nodig hebt om vanaf te ehh springen?? En dan dus ook een open plek nodig hebt om te eehh landen!!?? Toch??

Ik Gumbet heb je die mogelijkheid (voor zover ik weet) alleen aan het water (strand) een aangezien daat boten zijn met zon parasail ding en divesre watersporten oa jetskieen zal er geen ruimte voor zijn…

Maar ik zeg al, weet het niet zeker, zou je dat niet na kunne vragen bij het reisbureau of het Turks … (god hoe noem je zoiets?? verkeersbureau???)

Succes igg, lijkt me trouwens wel machtig mooi om zo vrij als een vogeltje te zijn, kun je er wat meer over vertellen??

Kan iemand misschien uitleggen wat kitesurfen precies is?:embarrese

Haha Azerty, join the club, heb ook totaal geen idee wat het is !

Kite surfen is volgens mij met een hele grote vlieger surfen op de golven, en als er dan veel wind is kan je daar hele hoge sprongen mee maken, omdat je dan als het ware opgetild wordt door de vlieger. Ik zie het wel eens hier in Noordwijk, daar heb je een speciaal stuk strand waar het mag, want het mag niet overal. Gaat nogal hard namelijk, is gevaarlijk als er dan ook zwemmers in het water zijn.
Maar als ik het niet goed zeg moet je het zelf maar beter uitleggen, Charlie-girl! En ik denk niet dat je daar in Turkije genoeg wind voor hebt, eigenlijk, maar dat is mijn persoonlijke mening, ik heb er verder geen verstand van.

Kitesurfen is surfen op een klein plankje met behulp van een vlieger. We hoeven dus niet van een berg af te springen ofzo.

Het klopt dat het met harde wind best hard kan gaan maar in Gumbet waait het niet zo hard dus het zal wel mee vallen met de snelheid.

Maar alvast bedankt voor al jullie reacties.

Zo zo, hebben we toch weer iets bijgeleerd vandaag !

precies
:wave:

Vind het wel gaaf om te zien, maaaaaaar het lijkt me dood eng .

Ik heb het jaren geleden in Frankrijk al gezien. Ze deden dat op Le Lac De Serre Ponçon vlak bij Embrun. Dat was toen net nieuw.
Ik ging zelf voor het windsurfen, Maar dat leek me ook keigaaf om te doen.
In Noordwijk en Katwijk zie ik het ook veel hoor.

Ik hoop dat je de juiste plek vindt Charlie-girl.

Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Hahaah ik dacht dat het met een grote vlieger van de berg afspringen was!! Oeps sorry!! Het kan trouwens best hard waaien hoor in Gümbet, mijn luchtbed is ooit naar Kos gevlogen!! De baai in Gümbet is klein en vol met de watersport actieviteiten, jetskieen, bananenboot en natuurlijk de speedboten met daarachter de springende banden, in dat gebied mag niets anders gedaan worden, omdat hun dat stuk zich hebben toegeeigend. Ook liggen er een aantal boten aangemeerd en is het achterstuk van de baai, wild gebied waar iig de jetskies niet mogen komen, dus wellicht dat je het daar zou kunnen/mogen doen…

Misschien is het slim om als je eenmaal in GĂĽmbet bent een medewerker van een watersport shop aanspreejt!!

Ben je bekend in Gumbet?? Als je naast de hoofdingang van het Magnefic hotel het strand oploopt (langs de kleine markt en camping!), kom je bij een watersport shop, dan moet je degene hebben die het bruinst is, beetje gezet, krullend halfkang haar en een sikje, meestal een zwarte zonnebril op en in het bijzijn van een hond! Nu denk je waarschijnlijk tuurlijk die vind ik nooit, maar je weet als je daar bent meteen wie ik bedoel…

Hij is degene met de meeste invloed en het grootste stuk zee… Dus ik denk dat dat je man is!!

Heel veel succes en ik houd mijn ogen open, misschien zie ik je wel voorbij surfen!! Als ik lekker lig te bakken…

Liefs Linda

Bedankt… Ik denk wel dat we hem kunnen vinden aan de hand van je beschrijving. In ieder geval gaan de boards en de vliegers mee naar Gumbet. Dus wie weet zie je ons nog wel, hahahahahaha.

Ben trouwens wel bekend in Gumbet, het is namelijk de derde keer dat ik er heen ga. Alleen toen deed ik nog niet aan kitesurfen.

Lijkt me verdomd zwaar, heb het volgens mij net op de tv gezien, allemaal stunt en zo… Kun je dat ook?? Wauw…
Wie weet tot ziens!!!

Weet iemand de windsnelheid in Gumbet (ongeveer aantal beaufort in juli)…dat weten wij welk formaat vlieger we mee moeten nemen???

Je kan kijken op www.weeronline.nl, staat ook de windrichting vermeld, misschien ook de snelheid. Of op www.weather.com, staat wel de gemiddelde temperatuur per maand op. Dus wie weet ook de gemiddelde windsnelheden.