Kitas Aanvragen

Hallo Kan iemand mij vertellen hoe ik een kitas kan aanvragen ?
alle reacties , sugesties zijn welkom
alvast bedankt

Via de site van de Indonesisiche ambassade

1 like

Ik zou

Pelita is prima.
Wel duur maar zelf heb je geen problemen en
daar is ook veel voor te zeggen.

Ook wel eens van PT IDEE Bali gehoord?
Zoek deze op Internet.
Goedkoper dan Pelita en Acces.

Als je wilt, verzorgen wij ook de KITAS. Kijk verder onze site:www.indo-ned.com. Als je vragen heeft, kun je altijd mijn bellen of mailen.

Je ook hier om informaties vragen:

Hoi,

De aanvraag van Kitas werkt als volgt:

Het bedrijf waar je voor gaat werken moet een televisum sturen naar de ambasade waar jij je visum op gaat halen. Het goedoopst is KL want vanuit KL zijn er vele goedkope vluchten naar Indonesie. De aanvraag in KL duurt 2 werkdagen, dus afgeven voor 12 uur, de volgende dag ophalen na 2 uur. Let wel op de vakantie dagen en dat je netjes gekleed bent. Geen slippers, korte broek of blote schouders.

Ben je in Indonesie dan heb je 7 dagen de tijd om je aan te melden bij immigratie.

Kitas kosten $1200 en de aanvraag kosten varieren met wie je in zee gaat, rond de IDR 6.000.000. De aanvraagkosten blijven hetzelfde indien je kitas neemt van minder dan 1 jaar.

Heb je nog meer vragen, email me of pm of bezoek onze webite: http://www.oceans5dive.com

Sander

Een KITAS ( = verblijfsvergunning zonder toestemming om te werken ) en een werkvergunning zijn 2 verschillende zaken c.q. 2 verschillende procedures die men niet door de war moet halen. Indien beide noodzakelijk / gewenst zijn dan kan een gecombineerde aanvraag gemaakt worden.

De US$ 1.200,- is een bedrag dat betaalt moet worden aan de DPKK in Jakarta en alleen indien men een werkvergunning nodig heeft. Bij “slechts” een aanvraag voor een KITAS hoeft dat bedrag niet betaalt te worden.

Met een KITAS mag je ook niet zomaar het land in- en uitreizen. Daarvoor is weer een multiple re-entry permit nodig. Dat is een met de KITAS aanvraag te combineren procedure, maar kost ca. Rp. 1,5 miljoen extra. Weet je zeker dat je gedurende de looptijd / geldigheid (12 maanden) van je KITAS het land niet uitgaat, dan hoef je zo’n multiple re-entry permit dus niet aan te vragen en spaar je die centen uit.