Hello
Sommige van jullie hebben me al een mailtje gestuurd. Ik werk nu al een aantal jaren in het buitenland en dacht ik begin mn eigen onderwerp maar zodat jullie vragen kunnen stellen hierin zonder dat mn mailbox zo vol raakt. Voor Azie en Australie kan je bij mij terecht dus vraag me maar!
Hallo Marc, (voyager9940)
Ik weet niet precies wat je wilt weten over werken in Australie. Maar het werk vinden is zeer gemakkelijk wat je ook voor richting op wil gaan. Ze hebben overal wel mensen nodig. kijk in de locale kranten, of op de internet (in de kranten ) en op backpackers boards in hostels. Mijn baantjes heb ik eigenlijk vooral gekregen door de locale mensen gewoon babbeltje maken en die vinden het altijd leuk om met ‘buitenlanders’ te praten. en die persoon kent die weer en die kent die en zo ben ik aan 80% aan werk gekomen. Ik heb van bar tot schapen scheeren tot aan in een gold mine gewerkt in de middle of no where. Ik weet niet waar je heen wilt gaan in Australie, maar een goede vriend van mij Andy heeft een backpackers in Perth (LONESTAR CITY BACKPACKERS) en hij heeft altijd mensen nodig voor wat dan ook. Hij word heel vaakgevraagd om mensen aan te nemen voor werk rond heel WA.
IK hoop hierbij je antwoord een beetje geantwoord te hebben. Emailen vind ik wel leuk, maar mn mailbox raakt zo vol en dan krijg ik niet heel de tijd de zelfde vragen.
Groetjes en success.
Hi,
Net als jij ben ik ook woonachtig in Indonesie. Op Papua het Voorm. Ned. Guinea. Ik ben hier woonachtig niet zoals veel Hollanders op een KITAS maar op een Social Budaya, vrouw en kind wonen hier en veel familie van me woont hier. Ben hier standby en begeleidt reizen door met name Papua en af en toe een uitostapje naar andere delen van Indonesie als de organisatie (Koning Aap reizen) dat wil door bv onderbezetting van reisbegeleiders. Iedere keer heb ik het euvel van het verlengen van mijn Social Budaya visa, iedere maad moet ik me weer melden bij Kanim, en iedere maand moet ik de zelfde formaliteiten weer opvoeren: surat permohonan, surat jaminaan, foto copien van paspoort, KTP sponsor en na de 3e en 4e verlenging moet ik in mijn geval naar Jayapura om me daar te melden bij Dep Kehakiman. Na de 4 e verlenging moet ik het land uit en ga de grens over naar Vanimo Papua New Guinea. Het zal nog een eeuwigheid duren eer ik de KITAS bezit. Geloof dat het vijf jaar duurt voor je uberhaupt kunt opteren voor een KITAS. Zijn er andere mogelijkheden voor zover jij weet om te opteren voor een KITAS los dat je werkt voor een Indonesische PT, CV ? Ik werk(begeleidt) groepen en zie het eigenlijk niet eens als werken.
Salam hormat dari Papua,
Vanua
hoi,
Ik ben bezig met een netwerk van Nederlanders die in Indonesie wonen, of hierheen gaan emigreren. Mensen die alleen een rondreis maken in Indonesie zijn ook van harte welkom.
Zo kunnen we elkaar van dienst zijn met het uitwisselen van informatie.
Ikzelf ben 8 keer naar Indonesie geweest en ga in 2011 naar Indonesie emigreren omdat mijn kinderen daar wonen.
Dit netwerk is op facebook en kan je vinden op:
[EMAIL=“utrecht1971@hotmail.com”]utrecht1971@hotmail.com
Groeten Michiel:vak01:
>>>Hallo Michiel
zou graag meer informatie mijn mail add is [EMAIL=“pninarodafina@hotmail.com”]pninarodafina@hotmail.com tt horens Groetjes Nina