In januari ga ik voor een half jaar vrijwilligerswerk doen bij een project voor weeskinderen in Kisumu (Kenia). Er zijn nog een aantal dingen die ik hiervoor moet regelen/weten, misschien kan je me daarbij helpen!
Ken je een geschikte plek waar ik in Kisumu kan verblijven? hotel/appartement
Is het mogelijk om via een fonds subsidie te krijgen voor vrjwilligerswerk?
Verdere tips voor mijn verblijf daar zijn natuurlijk van harte welkom!!
Misschien kun je contact op nemen met de Fam. Pabari in Kisumu (pabari@vicweb.net). Dit zijn hele aardige mensen die veel liefdadigheidswerk doen en tevens op hun terrein huisje(s) te huur hebben en er is ook een zwembad.
Meer informatie over deze familie kun je vinden op:
Heb niet veel info over Kisumu zelf behalve dan dat de mensen die ik er heb ontmoet ontzettend vriendelijk zijn.
Als je daar zo een half jaar zit verlang je soms een beetje naar thuis. Tijdens anderhalf jaar Afrika mis ik bijvoorbeeld (luxe, ik weet het) de kaas. Maar wees niet bang: pak een matatu (bus) naar Eldoret en daar staat een fantastische kaasfabriek, met winkel! Emmenthaler, goeie hollandse kaas (niet die plastic Gouda) en zelfs brie!
Mocht je een uitstapje vanuit Kisumu willen maken: Kakamega Forest is heel leuk. Kunt er wandelingen doen met gids die bij elke plant wel een medicinale werking weten (weer eens een variatie op zoogdieren en vogeltjes!)
Bedankt voor jullie reactie!
Ik heb inmiddels een verblijfplaats gevonden in Kisumu. Wel fijn dat dtageregeld is als ik die kant op ga. Ik ben nog steeds op zoek naar fondsen die mij op een of andere manier kunnen sponseren voor het vrijwilligerswerk dat ik ga doen, als er iemand tips heeft…
groetjes sara