Hallo,
Wij (mijn man en ik) gaan in november 3 weken naar onze dochter in Nicaragua. Zij woont daar nu bijna 2 jaar en werkt daar o.a. mee aan het project van stichting Mundico. Een gaarkeuken met een kliniek, in de gaarkeuken krijgen de kinderen 1x per dag een warme maaltijd en daarnaast verzorgen ze engelse les en dansles.
Nu wil ik graag kinderkleding meenemen maar onze koffers zitten natuurlijk hartstikke vol.
Nu mijn vraag.
Is er een mogelijkheid om deze kleding mee te nemen zonder enorme bedragen aan extra bagage te moeten betalen?
Misschien en link naar een ministerie? … volgens mij moet dat toch mogelijk zijn? Zo niet, jammer, wij proberen toch die kinderen blij te maken.
Elske
Als je het bedrag wat je aan overgewicht zou uitgeven samen met een bijdrage van vrienden en bekenden, ter plekke aan kleding zou besteden dan ben je er toch ook??
Zo slim was ik zelf ook al … vandaar ook mijn vraag of het anders kan, de kleding/schoentjes gaat sowieso mee omdat de kinderen dat geweldig vinden.
Je zal het vast goed bedoelen, maar zou het niet beter zijn om geen NL (te warm) kleding mee te nemen naar Nic.? Koop lokaal wat, dan snijdt het mes aan beide kanten, toch?
En, het gaat mij niks aan, maar hoe kan je volle koffers hebben voor een reis van drie weken naar Nicaragua, westerse decadentie???
Beste Elske,
Ik weet niet met welke luchtvaartmaatschappij je vliegt, maar bij sommige kan je een extra koffer meenemen voor 50 euro.
Wat ik vaak doe is een oude reistas of koffer extra meenemen met daarin kleren en nog meer dingen die ik meeneem voor familie en vrienden, en ik laat deze dan achter.
Ook neem ik kleding voor mijzelf mee die ik na mijn reis niet meer mee terug neem naar nederland, dus na het wassen geef ik deze weg.
En wat betreft de opmerking over te warme nederlandse kleding, ik weet zeker dat je echt niet van plan bent om winter jassen en winter truien mee te nemen.
Mensen in Nicaragua dragen ook gewoon hempjes, T-shirts en spijkerbroeken en zijn heel blij met alle kleding die zij krijgen. Want helaas is het een arm land en leeft een groot gedeelte van de bevolking onder de armoede grens.
groet,
Cella