Wie wil wat maillots meenemen naar Cusco

Tijdens mijn reis door Peru in 2002 zag ik veel verwaarloosde kinderen op straat. Bedelende kinderen met vieze snoetjes. In Cusco kwam ik erachter dat Jolanda van den Berg kinderen opvangt (inmiddels 600) en voorziet van een warme maaltijd, douche en onderwijs. Inmiddels geven wij elk jaar een donatie. Echter ik wil graag wat meer doen. In de nieuwsbrief van het Niños Hotel (op de Groeps hyve, maillotvoorcusco) is te lezen dat de kinderen kleding aan hebben die tot op de draad versleten is. Meestal dragen ze ook geen ondergoed. Ook kennen ze in Peru geen maillots. Dit leek mij een goed begin. Lijkt makkelijk maar dat is het niet. We kunnen geen pakketten met kleding naar Peru sturen. Tweedehandskleding mag niet worden ingevoerd en over nieuwe kleding dienen invoerrechten te worden betaald. Van corruptie zijn ze daar ook niet vies. Enfin, dat gaat dus allemaal niet lukken. Hoe los je dat dan op? Nou, gewoon een paar maillots of onderbroeken extra in de bagage. Weegt bijna niets en je moet toch plek overhouden voor souvenirs. Wie naar Peru gaat, gaat zeker naar Cusco. Dus dat is ook geen probleem. Op zoek dan maar naar maillots, ondergoed en reizigers die wat mee willen nemen. Help je mee?

Misschien dat je contact op kan nemen met een van de vrijwilligersorganisaties, bijvoorbeeld www.vrijwilligperu.nl. Ik ben net terug uit Peru en heb voor hun ook kleding meegenomen voor de kinderen daar! Ik zelf ga pas in augustus weer terug…

Succes!

Als het tot september kan wachten dan zijn wij alvast kandidaat om wat spullen mee te nemen.

Ik vroeg me trouwens al af waar we de kindjes in Peru blij mee konden maken dus als je nog tips hebt hieromtrent dan zijn die welkom.

Gr.
Sofie

Ga pas in oktober, maar zal zeker wat meenemen!

Domme vraag …Wat zijn maillots?:dag:

Waarom wordt niet gewoon geld ingezameld? en ga je met dat geld naar de (2e hands) zaterdagmarkt van Cusco en koop je de kleding van de mensen die ze daar verkopen? Zelf vind ik het altijd zo suf dat mensen kleding meenemen, neem gewoon geld mee en koop zelf tweedehands kleding tegen een erg erg erg lage prijs en deel die uit. Dan lopen de kindjes in door jou zelf uitgezocht goede kleding en je helpt de mensen die de kleding verkopen ook nog.

Een maillot is een soort van dikke panty.

Van die gebreide kousebroeken bedoel je ?Aaaaaaaaah:D
Ik vind jou standpunt ook de betere !Maar ik wil toch ff dit toevoegen …Cusco is heus niet de enige streek in Peru waar ze niks hebben !:dag: