Maillot voor Cusco/reizigers naar Cusco gezocht

Wie gaat binnenkort naar Peru en wil wat mee nemen voor de kinderen van het Niñoshotel. Hier op het forum zie ik ook dat reizigers wel wat mee willen nemen maar niet weten wat. In Cusco zit het Niños hotel. Daar kun je overnachten. De opbrengst van dit hotel komt ten goede aan de arme straatkinderen van Cusco en omstreken. De eigenaresse is Jolanda van den Berg, zij komt oorspronkelijk uit Nederland. Zij voorziet zo’n 600 kinderen per dag van een warme maaltijd, douche en huiswerkbegeleiding. Natuurlijk is geld hard nodig maar ze zitten daar ook te springen om kleding en dan vooral ondergoed en maillots. Maillots kennen ze daar overigens niet. Je kunt dit zelf nalezen op hun site: www.niñoshotel.com.

Ik heb een groepshyve opgezet om ondergoed en maillots te verzamelen voor kinderen tussen de 5 en 12 jaar. De hyves heet ‘maillotvoorcusco’. Verander bij het zoekken ‘leden’ in ‘hyves’. Vind je het leuk word dan lid. Met elkaar kunnen we het voor deze kinderen net iets aangenamer maken.

Heb je twijfels schroom dan niet om contact met mij op te nemen door middel van een mailtje.

Uiteraard kun je zelf ook kleding, ondergoed of maillots meenemen. Je levert ze dan gewoon af bij het Niños hotel.

Samen maken we er wat van,

Groet,
Karin

Wij gaan 18 april naar Cusco en logeren in hotel Ninos.
Wij hebben een werkproject en neme al veel tandheelkundige materialen mee. Kijk op dentamigos.nl

Er is vast wel een plaatsje voor een aantal maillots
Groet Gerda Bernink

Ik wil met dit berichtje alleen even bevestigen dat Jolanda met haar stichting Niños Unidos Peruanos fantastisch werk doet, ik ben twee keer langs geweest en heb met eigen ogen gezien hoe elke cent van donateurs bij de kinderen uitkomt. Ook de winst van de hotels gaat direct naar de kinderen.

Inderdaad hebben ze grote behoefte aan kinderkleding. Ze geven namelijk met Kerst altijd aan elk kind dat de kinderrestaurants bezoekt, een pakketje kleding.
Opsturen werkt niet want of het komt niet aan, of ze moeten veel invoerbelasting betalen. Dus inderdaad hebben ze graag dat toeristen kinderkleding meenemen voor zover dat in hun bagage past.

Zie ook mijn artikel over Jolanda van den Berg:
http://www.trouw.nl/incoming/article1397479.ece

Groeten,
Cécile