Kinderen sponsoren in Gambia.

Hallo,

Ik ga samen met wat vrienden een reis maken door Gambia en Senegal, nu zijn wij op het idee gekomen om geld bij elkaar te rapen en 1 of meerdere kinderen te sponsoren voor school.
Heeft iemand hier ervaring mee? en heeft iemand een idee over de kosten? Spreek ik een schoolhoofd of toch liever de ouders of een gids aan?

Alle info is welkom!

Alvast bedankt!

Hoi Peter, net al op een andere topic van je gereageerd.
Ik weet dat je naar Kotu gaat … nu lees ik iets over sponsoren van kids.
Ik weet nog iemand, die een sponsor zoekt voor één van haar kinderen.
Ook kan ik hierin wel helpen. Zelf adviseer ik altijd om ervoor te zorgen dat een kind naar een privateschool toe kan gaan, niet naar een staatsschool.
Voor een privateschool zijn de bedragen verschillend.
Ik betaal meestal als ik er in maart ben (ik hoop voor de negende keer te gaan) alvast voor het nieuwe schooljaar. Dat is meestal zo rond de 120 euro, maar kan per leerjaar verschillen. Ook moeten ze dan meestal weer nieuwe uniformen hebben, een schooltas en schoenen. Natuurlijk zijn wat schoolspulletjes ook altijd welkom en moet je kijken of het kind gemakkelijk bij de school kan komen of dat ze soms geld nodig hebben voor vervoer en / of lunch.
Besef van te voren goed dat het beter is om niet aan hulp te beginnen als je niet zeker weet of je ook echt de hele schoolperiode van het kind kunt betalen. Ik sponsor ook kids en heb het nu ook weer bij de hand. Een meiske had een sponsor, ik betaalde het schoolgeld op de school aan de directeur zelf, kreeg bewijsjes en nam er foto’s van. De echte bewijsjes gaf ik de ouders, maar nu trekt de sponsor zich terug. Tja, geen geld meer wordt er dan gezegd. Sorry, maar ik kan daar best kwaad om worden, want begin er dan niet aan en geef een kind geen hoop. Of wees eerlijk en zeg dat je het voor één jaar eerst doet. Ook voor dit meiske ben ik nog op zoek naar een sponsor. Zij is één van elf kinderen en kan ontzettend goed leren, maar zoals het er nu uitziet moet ze na dit schooljaar stoppen.
Mocht je ook hierin meer info willen hebben, dan laat je het maar weten.
Wel een superidee trouwens!