Betrouwbare controle in Gambia?

Hallo,
Door financiële steun aan een familie gaat de dochter naar school in Gambia. Dat is althans de bedoeling. Vooraleer we het nieuwe schoolgeld betalen voor het eerste trimester zouden we graag checken of ze weldegelijk naar school ging. We kregen wel foto’s, inschrijvingsbewijzen enz maar willen zeker zijn. Kent iemand hier een betrouwbare manier waarop we dit kunnen checken aub?

“foto’s, inschrijvingsbewijzen, enz”. . Hoe zeker wil je zijn ? En stel dat die familie het geld niet besteedt aan schoolgeld maar aan voedsel. Hoeveel spijt kun je dan hebben van die paar tientjes ?

We hebben uiteindelijk 3 kinderen gesteund (dan gaat het al over een aardige som geld) maar er is gebleken dat de 2 jongens al zeker niet gingen (vervalsing documenten!)! De afspraak was dat het geld moest dienen voor school, dan zouden we meer helpen. Volgens de documenten die we kregen, ‘vermoeden’ we dat het meisje wel ging maar nu willen we echt zeker zijn! Dus graag iemand die ons kan helpen met een betrouwbaar iemand ter plaatse die één en ander kan checken of ons een andere manier geeft.

Smiling Coast, naar welke school gaat het meisje? Want ik ken wel verschillende scholen en heb ook wel wat contacten, omdat ik er zelf meestal in maart werk.
Alleen als ik in je laatste bericht lees dat de jongens niet meer gingen, zou ik mijn conclusies nu al wel trekken. Maar dat is persoonlijk hoor!

1 like

Bedankt, Lighthouse, voor je reactie! Het meisje zou naar King’s Kid Academy gaan in Lamin. Ik begrijp je reactie ivm conclusies trekken maar we zouden het graag zeker weten. Mocht zij wel gaan en we stoppen de sponsoring moet zij stoppen met school. En dat zouden we ook erg vinden. De familie krijgt in elk geval niets meer; als we nog betalen, gaat het via een andere weg (rechtstreeks aan de school,…?).
Mocht je ons kunnen/willen helpen met deze controle zouden we dat echt enorm appreciëren!

Beste Smiling Coast, volgens mij is King’s Kid Academy een private school of heb ik dat mis?
Hebben jullie al zwart op wit staan wat het nieuwe schooljaar moet gaan kosten? Zelf heb ik alles al geregeld voor mijn 'sponsor’kids.
Weten jullie bijv. wanneer de inschrijvingen gedaan moeten worden voor het komende jaar. Ik weet bijv. dat het op de school van SOS-childtown 23 augustus is.
Hebben jullie mailadressen of telefoonnummers van de school? Rapporten en bewijzen van overgang?
Zo heb ik nog wel wat meer vragen, maar stuur anders nog wat informatie in een PB. Morgen ben ik weer gewoon thuis, op dit moment ben ik bij vrienden.
Toch blijft mijn gevoel wel iets zeggen en als het mijn familie zou zijn, dan wisten ze al dat het afgelopen zou zijn met elke vorm van hulp. Dat heb ik altijd van het begin af aan gezegd, hoe moeilijk het ook is om een kind school te weigeren. Een governmentschool kan altijd nog, ook al moeten kinderen ook dan wel potloden, schriften en een uniform hebben.
Op zich is Lamin wel te doen, maar dan moeten we wel weten of er nu mensen bereikbaar zijn. Reageer desnoods even via de PB, dan kijken we wat we kunnen doen.

1 like

Ik heb u een privé-bericht gestuurd. Hartelijk dank voor alle moeite!

Soms wordt the smiling Coast meermaals the smelling coast,ze zijn soms zo leep ,er zijn veel goede Gambianen maar ook veel linkerds om wat bij te verdienen.

Helaas wel Tijl_Antwerp. Hulp is beslist nodig in Gambia, maar je moet er bovenop zitten, want anders … ze snijden zichzelf in de vingers!