Kilimanjaro uitrusting huren?

Hallo,

Over 2 weken vertrek ik naar Zanzibar waar ik 6 weken verblijf en hierna ga rondtrekken in Tanzania en de kilimanjaro beklimmen. Ik las al op het forum dat je het best terplekke een tour kon boeken de kilimanjaro op omdat dat veel geld scheelt. Maar ik ben niet van plan om me dikke winterjas en andere uitrusting mee te nemen naar zanzibar omdat gewoon te veel ruimte in me backpack kost. Nu komt mijn vraag… Is het mogelijk om je uitrusting bij de Kilimanjaro te huren?

gr

ja

dit is inderdaad mogenlijk ik heb toendertijd mijn uitrusting en gids geregeld in arusha via het hotel waar ik toen verbleef ik ben de naam ff vergeten maar het was op de rotonde in het centrum met de oude klok toren in het midden

Wat kost het ongeveer als je het daar boekt?

Kost rond de 1200 dollar om het daar te regelen. maar verschilt per bedrijf waarmee je gaat. Maar is daar makkelijk te regelen en scheelt een hoop geld!!

voor het budget ligt het er een beetje aan welke route je gaat klimmen, of je een extra acclimatisering dag doet en met hoeveel personen je klimt. Het is inderdaad heel goed hier te regelen. Alleen Marangu Route (overnachting in hutten) dient ruim van tevoren geboekt te worden omdat er maar een beperkt aantal hutten zijn, deze moeten gereserveerd worden en van tevoren betaald.

Indicatie voor 1 persoon varieert tussen de $1050,- en $1460,- afhankelijk van welke route

Enkele populaire routes zijn:

Marangu 5 dagen 4 nachten:
Marangu 6 dagen 5 nachten:
Machame 6 dagen 5 nachten:
Rongai 6 dagen 5 nachten:
Shira 7 dagen 6 nachten:

Daarnaast dien je nog rekening te houden met het geven van tips aan het expeditie team aan het einde van de beklimming. Deze bestaat meestal uit 1 gids, 1 assistent gids, 1 kok en per persoon minimaal 2 dragers. Hoe groter de groep hoe meer dragers. De dragers brengen de bagage omhoog, maar ook eten/drinken/campeeruitrusting als tafels/stoelen/tenten/slaapzakken/matrassen/kookgerei naar boven en mogen niet meer dan 15 kg per persoon dragen.

Uitrusting voor de gehele trek kun je huren voor ongeveer $150,- denk aan de volgende zaken:

• dikke jas / ski jack
  • muts
  • kleine rugzak (deze draag jezelf) met of zonder drinkzak
  • beenkappen (om over de schoenen te trekken)
  • handschoenen
  • regenjas
  • regenbroek
  • grote rugzak (deze wordt door de drager gedragen)
  • slaapzak
  • matras
  • sokken
  • wandelstokken
  • (hoofd)zaklamp
  • dikke trui/fleece
  • onderbroek met lange pijpen
  • waterfles (niet vergeten is belangrijk)
  • enz…

voor meer informatie stuur me maar een email ik woon in Arusha en zoals

Hallo,

Zelf heb ik mijn safari en kilimanjaro beklimming geregeld via de SOKO in Arusha. Je wordt erg vriendelijk ontvangen op het kantoor en je krijgt direct wat te drinken aangeboden.
Via deze organisatie krijg je een goede prijs/kwaliteit verhouding, werken medewerkers onder goede omstandigheden en kun je inderdaad alle spullen huren die je nodig hebt voor de klim.
Wij hebben de 7-daagse klim voor 1000 euro kunnen regelen, er is zeker ruimte voor onderhandeling.