Khao Yai

Beste Thailandkenners

Weet iemand of je in de buurt van Khao yai zelf naar de grot met de duizenden vleermuizen kan rijden ? Is het makkelijk te vinden ?
We hebben eigenlijk geen zin in een halve dagtocht met bezoek aan een toeristische bron. we zouden op onze 2 de dag wel zo een Tour met gids in de jungle met gids reserveren. ( Bij Ton Tan travel ). Volledige dag lijkt ons leuk .
Iemand ervaring met de 1,5 dagtour. Toch aan te raden of beter zelf op tocht voor een halve dag en een volledige dag met gids.

Gr en bedankt voor de tips

Hallo,

Aantal jaar terug zijn wij in Khao Yai geweest. Echt super gebied. Wij hadden het geluk om een hele kudde olifanten in het wild te zien!

Onze accommodatie was bij Khao Yai Nature Life (dat is overigens een andere accommodatie dan ze nu hebben). Bij hen hebben wij de 1 1/2 dag tour gedaan. Wij hadden echt super gidsen. We hebben al veel van de wereld gezien en deze zag werkelijk alles! Ik zag dat deze tocht bij hen nu 2900 baht kost en bij TonTan kost deze zelfde tour 8800 baht! Zie link: Standard 1.5 Day Tour Package @ Khaoyai, Thailand

De vleermuizen vliegen om een bepaald tijdstip uit. Dus iedereen in de buurt van Khao Yai die dit wil zien is er op hetzelfde tijdstip. Geen idee of je de plek makkelijk met eigen vervoer kan vinden (gaan jullie dan een auto huren)? Wij hebben het echter niet als een halve dag ervaren. Ergens eind van de middag gingen we bij resort weg (15:00). Eerst langs een tempel (niet bijzonder), toen in een vleermuizen grot (erg leuk aangezien de gids daar alles vertelde over deze diertjes en er eentje van heel dichtbij liet zien) en daarna naar de grot met de uittocht. Dat is een kwestie van op tijd zijn en wachten wanneer ze besluiten te gaan vliegen. Ik denk dat we er wel 45 minuten hebben gewacht (steeds kwamen er een paar uit maar toen opeens… wow!).

Wij waren op pad met 2 jeep/open auto’s en naast ons gezin (4 personen) zaten er nog 3 personen in. Er was ruimte zat.

Als ik jou was zou ik gewoon aan gids zeggen dat je alleen naar die vleermuizen wilt en vragen wat het dan kost. Wellicht dat een local je kan brengen?? Je zou ook kunnen informeren of je met de tour van Khao Yai Nature Life mee mag ook al overnacht je er niet (ik neem aan dat je al acco hebt geboekt?). Goede gidsen en stuk goedkoper dan TonTan…

Succes met de keuze