Keuzestress; hulp nodig

Hoi,

In de zoektocht naar goedkope vliegtickets heb ik teveel opties gevonden. Ik kan niet meer kiezen! Als iemand een argument heeft dat de doorslag geeft dan hoor ik dat heel graag. Betaalbare vliegtickets (300-500) voor de maand september zijn er naar extreem veel tropische bestemmingen (Hawaii, Miami, LA, Colombia, Nicaragua, Seychellen, Vietnam, Thailand, Filipijnen, etc.). Helaas heb ik maar ongeveer twee weken om te reizen…

Tijdens vorige reizen is me duidelijk geworden dat ik vooral de natuur heel erg waardeer (duiken, jungle, bergbeklimmen) en dat bijvoorbeeld tempels en koloniale steden mij minder doen. Ik zoek een bestemming waar ik makkelijk de natuur in kan en betaalbaar zulke activiteiten kan ondernemen. Iemand een idee waar het aanbod/prijs/toegankelijkheid goed zijn en ook september een goede reistijd is?!

:chin:>>>

LoL, nog nooit gehoord van dit “soort stress” lol2

Alle gekheid op een stokje …
Misschien moet je toch eerst voor jezelf uitmaken wat je wil voor je vakantie …
Cultuur ?
Sport ?
Ontspanning ?
Natuurwandelen of trekking ?
Strand-toestanden ?
Iets anders ?
Of een mix van alles hierboven …

Misschien een suggestie :

Hier bij ons in Salvador da Bahia (NO-Brazilië), kom je in de eerste plaats om de lokale cultuur (met die typische coloniale roots) op te snuiven en niet zozeer voor een strandvakantie (daar hoef je echt niet zo ver voor te reizen). Foto’s van Salvador vind je HIER.

Heb je de cultuur van Salvador verkend dan kan je een stap verder gaan en de natuur onderhanden nemen.
We hebben hier op zo’n 430km vandaan een interessant Nationaal Park, namelijk de Chapada Diamantina (ook gekend als de Braziliaanse Grand Canyon) waar je heen kan voor wandelingen of zelfs heuse meerdaagse trekkings doen.
Ga naar deze pagina om fotos van Chapada Diamantina bekijken, en voor de liefhebbers zijn er ook trekking-fotos van Chapada Diamantina.

Tropische groet uit Salvador da Bahia / Brazilië :zon02:

Ivan