In oktober vertrekken we naar Cambodja voor een rondreis op eigen gelegenheid. Na het doorspitten van de Lonely Planet en dit forum zijn er toch nog wat vragen, met name over de haalbaarheid van onze route en hetgeen we graag zouden willen zien. Ik lees dat veel mensen op doorreis zijn in Cambodja, maar wij starten en eindigen in Bangkok en zullen dus een ‘rondje’ maken. Uiteraard willen niet enorm haasten en daarom zullen we wellicht wensen moeten laten liggen. Maar daar wil ik nu net jullie hulp bij vragen. Onderstaande plekken staan op ons wensenlijstje, maar ik vind het nog lastig in te schatten in hoeverre dat praktisch en haalbaar is. Willen jullie feedback geven? We hebben met de dag van aankomst erbij (aankomst vroeg in de ochtend) 18 volle dagen te besteden. Op de 19e dag vliegen we terug.
Aankomst Bangkok, 1 nacht in Bangkok.
Vertrek naar Battambang, 1 nacht daar en met de boot naar Siem Reap.
Vanuit Siem Reap uiteraard Angkor Wat bezoeken, ik denk 2 dagen.
Op doorreis naar Pnom Penh het platteland van Kampong Thom bezoeken met een home stay.
In Pnom Penh de Killing Fields en Tuol Sleng bezoeken.
Heel graag zou ik nog in het oosten Mondulkiri bezoeken met het Olifantenproject, en een mooie trekking maken door de natuur. Maar ik vrees dat dit veel reistijd kost en vraag me af of het wel zo slim is gezien de tijd. Wellicht is een alternatief om een mooie trekking te maken in de Cardamoms?
We sluiten graag af aan de kust, bij Sihanoukville/Koh Rong om van daaruit weer naar Bangkok te reizen.
We zouden heel graag jullie feedback hierop horen, zodat we onze tijd optimaal kunnen besteden en vooral kunnen genieten van Cambodja.
Alvast bedankt, erg fijn dat er zo’n forum is!
hier staat onze reisroute met wat uitleg bij, ze is niet gans hetzelfde, maar misschien heb je er wat aan,
ik weet niet of de jouwe haalbaar is, want het is redelijk veel
zelf kan ik je niet helpen, want in oktober is het ook onze eerste keer richting Cambodja
-Bezoek eerst Tuol Sleng en daarna pas de KF, stuk indrukwekkender als andersom.
-Angkor Wat in 2 dagen vond ik eigenlijk te kort, zeker als je ook de wat verder weg gelegen tempels wilt bezichtigen die naar mijn mening zeker de moeite waard zijn, vooral de Banteay Srey.
Tip; Als je op een leuke manier wilt kennismaken met de locals en ook nog wat van de omgeving wilt zien, is dit een aanrader
Hey ViNDieSeL, bedankt voor je reactie. Ik heb je link ook bekeken, jullie zijn er rond dezelfde tijd als wij. Volgens mij hebben jullie iets meer dagen te besteden. Veel plezier in elk geval met jullie voorbereidingen!
Zaan, jij ook bedankt. Zeker voor die link, dat lijkt me zeer de moeite waard!
Is er nog iemand die een mooie trekking heeft gemaakt door de Cardamoms? Ik kom er weinig van tegen jammer genoeg. Begreep wel dat het voorheen niet zo’n aangenaam gebied was, maar zie in de Lonely Planet nu wel realistische mogelijkheden om daar iets te ondernemen. Mocht iemand nog ideeen hebben, graag!
Ik heb het traject wat je bereist al eerder gedaan. Je plannen zien er goed uit.
Er zijn trekkings in de Cardamom Mountains, vraag even rond in Koh Kong. Wanneer je van dirt biken houdt, kan het ook met een dirtbike, alleen vraag ik me dan af wat je aan natuur te zien krijgt.
In Koh Kong heb ik een dagtocht gemaakt naar Koh Kong Island, prachtig strand, waar je mooi kunt snorkelen.
Ook ben ik naar de waterval geweest op zo’n 15 km van Koh Kong. Tijd om de bergen in te gaan had ik niet, maar ik weet dat de mogelijkheden er zijn .
Die Blazing Trails kan je in PP doen maar ook in Siem Reap volgens mij. Ik dacht dat die in SR nog iets hoger aangeschreven staat. Maar zoveel verschil zal er allicht wel niet zijn…
De laatste vragen die ik nu nog heb gaan over het einde van onze reis. Na ons bezoek aan Phnom Penh hebben we nog een week. Op de zevende dag na vertrek uit PP willen we terugreizen naar Bangkok, omdat we daar twee dagen later weer vertrekken naar huis.
Nu willen we in die tijd nog graag naar Koh Rong voor het strand en nog wat van de natuur zien in Koh Kong (plannen nog niet concreet). Welke volgorde is het meest logische/praktische? En hoeveel tijd moeten we inplannen voor de reis terug naar Bangkok? Is een dag haalbaar? En via welke route?
dit is de route die wij afgelopen zomer afgelegd hebben, in een kleine vier weken (waren met wat jonge kinderen dus reistempo lag lager dan je normaal gesproken denk ik zou doen).
PP-Kep-Kampot-PP-Kratie-Kampong Cham-SR-Battambang, vanaf Battambang zijn we in één dag naar Bangkok gegaan, reis duurde al met al ongeveer 7 of 8 uur.
Veel plezier in Cambodja, mooi land, ook met kinderen goed te bereizen