Keuzes keuzes, Laos, Cambodja of Vietnam?

Ik wil dit jaar met mijn vriendin gaan backbacken in Zuid-Oost Azië. Zelf ben ik al eens een maand in Thailand geweest en wil nu naar 1 van de landen uit de titel. Meerdere mag ook. Ik vind het echter lastig om een keuze te maken. We gaan 3 tot 4 weken weg. We willen graag rondreizen maar ik wil zeker niet racen van plek naar plek om maar mijn checklist af te vinken, maar liever genieten van het land. Cambodja en Vietnam spreken mij oa aan vanwege de optie om een stuk zee mee te krijgen. Laos met name vanwege de sfeer die er erg relaxed moet zijn. Volgens mij kan je in alledrie de landen perfect terecht voor mooie natuur en cultuur. Grote steden boeien mij doorgaans iets minder. Mijn vriendin studeert nog dus het kostenaspect speelt ook zeker mee, zowel voor verblijf als vliegen.

Wie van de mensen hier heeft nog wat goede tips voor mij om tot een keuze te komen?

Hallo K,

Eigenlijk is het antwoord heel makkelijk.
Alle landen gaat niet in dit tijdbestek, dus zou het opsplitsen in tweeën.

1 vakantie vakantie oord Viet nam + Laos en de andere in Zuid Viet nam en Cambodja.
Heb je ook meteen een doel voor volgens jaar ?

Gr.
Ton.

Hey Ton,

Bedankt voor je antwoord. Super! We houden niet van reizen in een rondje maar hebben liever een start en eindpunt die van elkaar vandaan liggen. Hoe zou jij dan reizen?

Hallo K,

Ik zat zo te denken.
Niet denken aan vertrek of eindpunt, maar als idee.

Neem Danang ( Hoi An en Hue ) als middelpunt.

1e of 2e vakantie

danang - Laos - noord Viet nam - hanoi - Halong - hanoi
Wil je eindigen met strand, kan ook maar dan een kleine aanpassing.

Andere

danang - Mui Nee - Dalat - Saigon - mekong Delta - PP - en verder Cambodja en misschien strand in Thailand als afsluiting.

Dit even grofweg wat ik in gedachten heb.

Gr.
Ton.

Wij hebben Laos en Cambodja gecombineerd en vonden dat een leuke, afwisselende reis

Dankjullie wel voor de antwoorden.

@dutchgirl: hoe heb jij die trip uitgevoerd?

Overweging: ws toch Laos en Cambodja combineren en Vietnam voor een andere keer bewaren. Echter ik kan zo 1,2,3 niet uitvinden hoe je het beste in Laos terecht komt. Het lijkt het meest voor de hand liggen om via Bangkok te vliegen en dan via een vervoersmiddel naar Vientiane te gaan en dan Phnom Penh weer terug naar Bangkok.

Hallo!
Ik heb 2j geleden thailand, cambodja en Vietnam gedaan. Dat was echt de moeite!
Wij zijn gestart in Bangkok en zo met de bus naar Siem Reap en dan Phnom Phenh.
Van daaruit dan steeds met bus en trein in Vietnam rondgetrokken.
Als je in hostels overnacht hoef je niet alles van te voren vast te leggen.
In hostels heb je alles wat je nodig hebt van uitleg, visiumaanvraag, busritten enzo verder.
Wij hebben praktisch voor geen geld met de nachtbus (met bedden) van Phnom Phenh naar vietnam geweest.
Er waren toen ook wel kippen mee op de bus, iets wat je niet elke dag ziet bij ons :stuck_out_tongue:

Als ik mij goed herinner zag ik in siem reap ook busreizen naar Laos.

Groetjes