Ik zit al een paar dagen te twijfelen maar ik kom er maar niet uit. Misschien kunnen jullie mij helpen om net even het laatste duwtje in de rug te geven van wat nu te doen.
Ik ga last minute met mijn dochtertje van 4 jaar (bijna 5 jaar) nog even op stedentrip (1e week van februari aanstaande).
Wat zal ik doen?
Bangkok?
Leuke stad veel te doen en zien en ik ben er 2x geweest, waarvan 1x met mijn dochtertje toen ze nog 2,5 jaar was.
Lekker warm in februari
Goedkoop
Mogelijkheid om de bus te pakken naar Pattaya (strand)
Tokyo?
Leuke stad veel te doen en zien en ik ben er zelf 2x geweest.
Koud (zelfde temperatuur als in NL in feb)
Duurder
Mogelijkheid om naar Disneyland Tokyo en Disney Sea Tokyo te gaan
Als je naar Thailand op vakantie gaat,bezoek je dan ook het noorden of vertoef je gewoon in de regio Bangkok?
Er zijn tal van mooie plekjes waar je naartoe kan gaan . (zie hieronder) toch ideaal voor de kinderen of niet?
@georgessiam Ik zou dan maar 8 dagen ofzo gaan dus niet echt tijd om “ver” buiten BKK te gaan. Niet meer dan 2 uur met de bus of trein ofzo. Dus noorden valt dan af dan zou ik veel langer moeten gaan.
Nou dan zijn er maar een beperkt aantal mogelijkheden ,ofwel naar hua hin en cha aam of naar het eiland Ko samet (4uur rijden met de bus)
Wat betreft Pattaya,vind het eerlijk voorbij gestreeft,het is niet meer het stadje van vroeger. (vuil,opdringende mensen,slechte hotels met ongedierte)
Nu 8dagen is maar heel kort,misschien kan je eventueel een daguitstapje doen naar Lopburi en de Apentempel: Prang Sam Yot bezoeken,denk dat je kinderen dit fijn vinden.
Ligt maar zo’n 150 km verwijderd van Bangkok,genoeg bussen die deze stad aandoen !of met de trein doe je ongeveer 2 uur en 45 min over.
Lastige keuze inderdaad, beide steden zijn even makkelijk te bereizen en hebben voldoende te bieden. In dit geval zou ik voor de temperatuur kiezen, dus Bangkok.
Als je het budget van Japan hebt, is Singapore ook enorm leuk. Hier heb je weer universal studio’s…
Nu kan ik uiteraard wel gaan pleiten voor Tokyo, maar ik ben nog nooit in Bangkok geweest dus kan niet vergelijken
(maar mocht je naar Japan gaan en niet bang zijn voor een beetje kou, dan zou ik kijken of je het kan combineren met Sapporo voor het sneeuwfestival van 6 t/m 12 februari. En als je toch alleen in Tokyo zou blijven, vergeet het Studio Ghibli Museum niet!)
Maareh, wellicht een alternatief met het beste van twee werelden, warm weer én Disneyland: was je al eens in Hong Kong geweest?
Ik ken alleen Bangkok maar, zeker een mooie stad.
Maar je overweging voor Disneyland Tokyo… Is het niet zonde om zo’n eind te gaan en dan iets te bezoeken wat ook soortement van in Europa bezocht kan worden?
@C4th Disneyland Tokyo is niet mijn overweging om naar Tokyo te gaan, want Tokyo is zelf al een superstad waar genoeg te doen en zien is (het is alleen een leuke bijkomstigheid dat het er is ivm de kleine)
Ik had al een vermoeden dat je de zonnige kant ging opzoeken,eenelfje !
Wat zou je eventueel kunnen doen in Bangkok?
even deze link aanklikken,misschien staat er iets tussen dat je interesse opwekt???