Hoi
Eind dit jaar gaan we voor een maandje naar het zuidereiland van Nieuw Zeeland. We zullen ook op 25 december nog daar zijn (rond de 28e willen we terug in België zijn). We zijn er echter nog niet uit waar we dan kerstmis willen vieren: ofwel in Christchurch, ofwel vliegen we de 24e naar Auckland. Wat zouden jullie ons aanraden, waar kunnen we hetbeste zijn de 25e daar, en wat is er dan te beleven?
Bedankt alvast
Davy
Met de kerst zelf is alles gesloten, wel grappig zijn sommige activiteiten die georganiseerd worden. Ik heb mijn kerst aan het strand doorgebracht, dat zijn toch de verhalen die je mee naar huis neemt! 
Tweede kerstdag daarentegen, is alles weer open en begint de uitverkoop. Tis maar net waar je zin in hebt!
Hoi Davy,
Heb je al besloten?
De meeste winkels/bezienswaardigheden etc zullen dichtzijn dus ik zou ook lekker een mooie wandeling ergens gaan maken/strandje zoeken.
Neem wel nog even mee in je beslissing dat er in Christchurch sinds de aardbeving van februari 2011 nog steeds grotendeels in puin ligt, dus dat het waarschijnlijk een stuk makkelijker is om accomodatie te vinden in Auckland.
Veel plezier!
Kerst in Auckland is gewoon heel saai. Ik woon zelf in Auckland en heb hier nu 2 keer kerst gevierd en alle winkels en restaurants zijn dicht. Wij zelf zijn afgelopen kerst op 2de kerst op de sky tower gaan eten. Dit niet op 1ste kerstdag gedaan omdat het dan 2 keer zo duur was en ze hier 2de kerstdag niet kennen. Dat is boxingday hier. We betaalde voor een 3 gangen diner 59 dollar per persoon. Dit moet je wel van tevoren boeken dit kan via hun website.
We zijn eruit, en vertrekken op 23 december naar Sydney.
We denken dat er in Sydney meer te beleven zal zijn dan in Auckland of Christchurch, en we kennen er mensen, en kerstmis vieren in groep is altijd leuker dan met tweetjes!
Bedankt toch nog voor de tips!
Hallo,
Ja als je mensen kent met kerst dan is het altijd veel gezelliger. Ik heb ook kerst in Sydney gevierd was ook niets aan hetzelfde als in Auckland ook alles dicht. Wij zijn toen gaan wandelen was heerlijk rustig. Mocht je accomodatie zoeken in Sydney rond die tijd moet je dat nu al gaan boeken want die tijd is altijd heel duur en heel veel is al volgeboekt. Dit komt omdat ze zelf daar ook vakantie hebben.