Kerst in Thailand

Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort naar het zuiden van Thailand (Phuket etc) om daar de feestdagen door te brengen. Nu heb ik van veel mensen gehoord dat de guesthouses op de eilandjes die periode bijna allemaal volgeboekt zijn en dat er enkel dure hotels overblijven?? Is dit zo? Ik heb namelijk niets vastgelegd…

Groetjes!

je moet het zo zien; de plekken die op het internet etc staan zijn vaak -en dan enkel voor de plekken die ze ook het web aanbieden- rond die tijd wel volgeboekt.
MAAR; de ECHT goedkope huizen staan niet op het web. De huizen die ook via web werven doen dat niet met al hun bedjes.
Phuket is trouwens al jaren+jaren geen echt goedkope plek (in de ECHTE betekenis van dat woord-maar de meesten kennen dat fenomeen ook al lang niet meer). Dus wees eens wat krejatief: ga niet naar die plekken waar iedereen heen gaat. Loop eens 1 straat verder-waar nog meer andere guesthuizen staan. begin niet al te laat met zoeken-net na checkuit tijd=12.00 is het beste. en realiseer je, dat je dus je neus kan stoten en heb plan B paraat daarvoor.

Ikzelf ga ook naar Phuket,en ik lig er niet van wakker om plaats te vinden in een guesthouse of hotel.Ik laat alles op mij afkomen,nu de beste periode om ergens binnen te geraken is,zoals bkkflyer het heeft verwoord is rond de middag (11:30-12:00)natuurlijk zijn de guesthouses die dicht aan het strand liggen wel populair bij de backpakers,maar ik zou er niet van wakker liggen Arinon.gegroet:georgessiam.

Bedankt, allemaal! We zijn sowieso van plan om maar 1 of 2 nachten in Phuket te blijven en daarna door te reizen naar kleinere eilandjes in de buurt. Ook daar zijn tips welkom! Is het mogelijk om daar bijvoorbeeld een eilandje als Ko Wai te vinden (in het oosten van Thailand, met enkele hutjes en geen elektriciteit) of zijn ze allemaal zo groot als Ko Chang?

Op deze vraag kan ik je geen antwoord geven,Arinon!!(ikzelf weet alleen het noorden en isan country+bekende badsteden/eilanden+Bangkok)Misschien dat andere forumleden je vraag kan behandelen??succes met je planning!gegroet:georgessiam.:chin: