Kerst Afrika

Hoi,

Ik moet voor school dingen opzoeken over kerst in verschillende landen, waaronder Afrika.

Kennen ze eigenlijk wel kerst, zo ja wat doen ze eraan?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt,

Kirsten

Hoi, van de laatste mailtjes en brieven uit afrika begreep ik dat de meeste mensen die ik ken gewoon op familliebezoek gaan. Meestal echter wel bij famillie die ver weg woont. Maar dat kan dan ook toevallig zijn. Ik zal eens vragen aan degenen met wie ik mail, maar dat kan een lange tijd duren voor er antwoord is. Ik hoop dat je ondertussen een beter antwoord op je vraag krijgt.
groetjes

in ieder geval inmiddels wat afrikaanse vrienden gesproken woonachtig in nederland maar niet hier geboren. (en een paar uit afrika via sms-jes)Het schijnt niet uit te maken of je moslim bent of katholiek(kenia/burundi), iedereen viert kerst. samen met famillie, hangen en eten (burundi,uganda,kenia), anderen geven elkaar wel eens een kaart, maar feesten vooral, samen met famillie en vrienden, veel drinken en eten en feesten, gaat door van de kerst tot in het nieuwe jaar (angola) En niet te vergeten gaat men toch ook naar de kerk.
het is nog niet echt specifiek. Ik heb de indruk dat het allemaal minder rituelen heeft dan wij hier in nederland, het gaat vooral om het samenzijn, hoe maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Dankje wel voor de moeite, hier kan ik wel wat mee.