Kenya tourism

De Keniaanse overheid heeft na lange tijd weer oog serieus voor het toerisme.
Om de branche nieuw leven in te blazen, wordt er weer flink geïnvesteerd. 900 miljoen shilling (7,84 miljoen euro).
Het geld zal o.a. uitgegeven worden aan kortingen op belastingen van hotelovernachtingen, luchthavenbelastingen en marketing.
Ook de website van de Kenya Tourism Board heeft een update gehad.

Hopelijk lukt het om het toerisme weer uit het slop te halen.

het is zeer spijtig dat er bijna géén toeristen komen nu het hoogseizoen voor de deur staat
grote delen van noord en centraal afrika hebben nu een slecht imago door veel geweld en ziektes
dus mensen die de kranten lezen en het nieuws op TV hebben gezien en verder géén lokale info hebben,
kiezen voor andere bestemmingen of gaan minder door de economische krisis die al geruime tijd aanhoud

Engeland heeft zijn reis advies naar kenia al aangescherpt
en ik hoorde dat Zweden al een negatief reisadvies heeft afgegeven

dus al met al niet positief, dus er is werkt aan de 'winkel’voor de keniaanse overheid

kwaheri

Wij vertrekken volgende week zondag ook richting Kenia…

Tot nu toe nog altijd heel erg veel zin in en heel erg benieuwd maar de Belgische overheid heeft haar reisadvies ook terug aangescherpt.

"In gevolge de interventie van de internationale coalitie tegen de terreurgroep IS, is verhoogde waakzaamheid geboden. U wordt gevraagd kennis te nemen van het bericht gepubliceerd op de homepage (http://diplomatie.belgium.be/nl/Externe link) . "

Zucht, het boezemt mij wel een beetje angst in terug maar naar mijn weten is er van IS nog geen sprake in Kenia…
Of vergis ik mij hier heel erg in?

kenyatta heeft het druk

http://www.telegraaf.nl/buitenland/23125432/__President_Kenia_niet_naar_ICC__.html

Hallo Lyntje

Het is gewoon van de gekke deze reisadviezen special wanneer je hier in Kenya leest dat de militairen en douane in Nederland geadviseerd wordt om niet in uniform te reizen.

Dat betekend voor mij dat er nu een negatief reisadvies voor Nederland moet worden uitgegeven ivm. de aanslagen die verwacht worden.

En wanneer je vanuit Kenya het nieuws in Nederland volgt en leest over de liquidaties in Amsterdam en de diverse schiet partijen in de rest dan wordt je wel een beetje bang om naar Nederland te reizen en dan praten we niet over de rest van Europa.

Wanneer je bedenkt dat Nederland een omvang heeft van central Kenya of te wel de Mount Kenya area en ook het aantal overvallen, inbraken en schietpartijen daarnaast zet worden de cijfers wel iets anders.

Maar helaas ligt Kenya in Afrika en niet in Europa waardoor het geheel nogal vertekend is.

Wat betreft de veiligheid je gaat ook niet in het midden van de nacht alleen in Parijs, Brussel of Amsterdam rondlope als ook niet wanneer je ergens in de Ardennen een huisje heb gehuurd ga je 's avonds ook niet alleen de straat op.

Mijn advise laat je niet bang maken maar lees deze draad en vraag de leden om raad en advise.

Groet Keeska

1 like

Dank u wel Keeska voor de respons!!

Wij laten ons inderdaad niet bang maken en wij vertrekken zondag gewoon naar Kenia!!
Ik kijk er al heel erg naar uit en als je je gezond verstand gebruikt, zoals je overal ter wereld moet doen, kan er volgens mij weinig mis gaan.

Als ik terug ben, breng ik zeker verslag uit :slight_smile:

Wij vertrekken volgende week donderdag! Hebben er ook heel veel zin in!

Via Wereldwijzer app