Hallo,
Ik ben nog niet eerder naar Indonesië geweest, maar heb in Azië wel ervaring met zelfstandig reizen in Vietnam, Cambodja en China.
Nu zou ik in december/januari een paar weken (2 a 3) naar Indonesië kunnen gaan voor een eerste kennismaking. Ik weet dat dat kort is en deze maanden niet de meest geschikte zijn (regenseizoen). Misschien dat ik dan berggebieden beter kan vermijden. Sowieso heb ik al heel veel mooie natuur gezien in andere werelddelen, dus het kan zijn dat dat (vulkanen, bergen) minder aantrekkelijk voor me is.
Waar ik in Azië erg van houd, dat is het straatleven! Ik ben geen type voor een strandvakantie (zonde van de tijd…) of meerdere dagen in een jungle dwalen. Ik ben wel geïnteresseerd in cultuur/geschiedenis, tempels, architectuur en ontmoetingen met locals (en zo weinig mogelijk contact met westerlingen) en aangename steden. Ik voel me ongemakkelijk in dierentuinen of plekken waar de mens zich veel inmengd in de dierenwereld. Budget is op zich geen probleem, dus wanneer binnenlandse vluchten veel tijdwinst opleveren, dan is dat zeer gewenst.
Kunnen jullie een voorzetje geven van een route, of standplaatsen waar ik een paar dagen zou kunnen blijven - voor de stad zelf en dagtripjes?
Johan
(Ik zal dit forum doorspitten naar meer tips, want die lijken ruim aanwezig te zijn, en een reisgids en landkaart(en) aanschaffen.)