Kenia Uganda Tanzania (vervoer van land tot land)

Hallo,

Ik ga eind december t/m eind feburari (evt langer) reizen door Oost Afrika.
Ik land op 27 dec in Mombasa. Voor de rest heb ik nog niets concreet uitgestippeld. Ik wil voor een deel de route volgen uit de lonely planet mombasa, amboseli, masai mara, jinja. kampala, arusha, dar es salaam, zanzibar (even de kort door de bocht).
Nu zit ik zelf even met het vervoer van plek naar plek. Ik heb al veel op deze site gelezen, maar vroeg me ook af of er evt busorganisaties zijn die van plek naar plek rijden en waar je ‘zo’ op kunt stappen (bijv in zuid-afrika de bazbus). Ik las ergens iets van Scandinavia, maar kan op het internet nergens iets over deze organisatie vinden.

Alvast bedankt voor alle (mogelijke) antwoorden,

Brechtje

ik heb soortgelijke reis gemaakt.
zie mijn sites!

kijk ook eens op: nomadtours.co.za

Heel erg bedankt! Ik ben erg onder de indruk van je reis. Ik zie dat je de 14 daagse tour van kenia, Uganda en Ruwanda hebt gemaakt (Heel interessant!!). Als ik het goed heb, heb je die met die tour met de nomad adventure tours gemaakt. Ik heb de site eens goed doorgekeken, maar raak in de war door de prijzen. Er staat prijs en local payment. Ik neem dat je beiden moet betalen?
De reis is een goede optie. Vervolgens kan ik dan zelfstandig door naar Tanzania.
Gr. Brechtje

De price , is de prijs die je op voorhand betaald.
Local payment, is geld die je inderdaad ook moet betalen. Dit geld wordt gebruikt voor eten en entree voor parken onderweg.

De gorilla’s zitten hier nog niet bij…

Zelfstandig door (noordelijke) Tanzania is inderdaad goed te doen.

Succes en mocht je nog vragen hebben, ik help je graag.

hoi,
scandinavian is idd een goede busmaatschappij zie voor meer info: ScandinaviaGroup.com is for sale | HugeDomains

Mijn ervaring met scandinavian is erg goed. ze rijden welliswaar niet “of the beaten track” dus dan zit je bijna in elke bus wel goed.
Verder gewoon lokaal vragen wat de beste bus-optie is. in zuidelijk tanzania is sumri vb erg ok. in kenya was Akamba eerder een van de beste.
je kan in oost afrika overal met een bus/matata/daladala/slow vehicle komen.
Lastig wordt het echter als je de parken in wilt, maar ook dat is meestal geen probleem als je met de bus naar het stadje/dorpje gaat dicht in de buurt van een ingang.
dan valt er altijd wel ergens een chauffeur/auto/groep te regelen.
je kan ook een halve reis boeken, dat je vb met een groep een paar parken aandoet en dat je dan halverwege zelf verder gaat ipv weer terug te keren naar dar/ arusha/nariobi.(waar je ook dan vandaan kwam)
heel veel plezier. het is er prachtig!!

Hi :wink:
Heb afgelopen zomer een maand door kenia en tanzania gereist (bertdoppenberg.waarbenjij.nu). Ik probeerde vaak een paar dagen van tevoren een busticket naar een volgende bestemming te reserveren, maar als lokale mensen dit deden, deden ze dit één dag van tevoren. (dit doen ook alle lokale mensen, dus dan is er altijd nog wel plek in de bus). Meestal vertrekken per busmaatschappij een of twee bussen per dag, en is vertrek in de vroege ochtend.