Even weer een subject dat vrij kort door de bocht gaat, maar we zitten te twijfelen of Kenia danwel Tanzania het beste land is om te bezoeken (van de 2 dus). Heeft iemand tips c.q. aanraders voor 1 van de 2 landen, en kan iemand de verschillen omschrijven? Uiteraard hangt je oordeel natuurlijk helemaal af van wát je wil zien, maar laat maar horen waarom je Kenia of Tanzania kunt aanraden of waarom je iets afraadt!
IKzelf ben al 2 keer in Kenya geweest en heb er mijn hart en ziel verloren, dit jaar ga ik voor een 3de keer naar tha hood of kenya…Ik kan het je zeker aanbevelen, alles in dit land is aangrijpend…de mensen zijn ongelooflijk, ze raken je en raken aan je gehecht, jij aan hen, ze zijn ongelooflijk vriendelijk en je weet snel wat je aan wie hebt…, de natuur en saferi’s zijn prachtig, de sfeer is ongelooflijk gezellig, de geur is aangrijpend, die vochtige lucht is onherkenbaar, de gezelligheid in de plaatselijke bars…ik kan zo doorgaan, je zal me de realiteit horen spreken, ik denk dat kenya je zeker zal aanspreken als je openstaat voor afrikaanse cultuur aangezien het nog vrij westers ingesteld is…indien je enigzins iets wil weten, laat me het zeker weten, ik kan altijd helpen
Hoi Anacondor,
Kijk even op www.kenia.afrikalinks.nl of www.tanzania.afrikalinks.nl om een vergelijking te maken tussen deze twee landen. Op deze linkspagina’s vind je meer informatie die misschien jouw beslissing zou kunnen vergemakkelijken. Het zijn echter twee prachtige landen!
wij zijn vorig jaar naar Kenia geweest en verliefd geworden. Over Tanzania kan ik me niet uitspreken. Wel hebben we Zanzibar gedaan (behoort tot Tanzania) maar naast het fantastische mooie strand vond ik het daar niet spectaculair. Onze fantastische rondreis in Kenia heeft daar warschijnlijk veel mee te maken. Bij onze terugvlucht hebben we wel kennisgemaakt met een koppel dat de rondreis in Tanzania had gedaan en zij waren niet razend enthousiast maar smaken kunnen verschillen.
Tanzania en Kenia zijn allebei erg mooie landen als het gaat om de natuur en de dieren. Als je echt op safari wil zou ik toch gaan voor Kenia en dan absoluut de volgende plaatsen aan doen; Lake Nakuru, Lake Naivasha, Masai Mara en Tsavo.
Mocht je kiezen voor Tanzania ga dan absoluut naar de Serengeti en Selous.
Tanzania! Ik heb er een jaar gewoond en heb gemerkt dat het land vriendelijker, veiliger en Afrikaanser is dan Kenya. En armer, dus als ergens de economie een duwtje mag hebben is het daar wel. Ach joh, al waren het miljonairs, het blijft gewoon prachtig.