Katowice naar Auschwitz?

Hoi allemaal,

Over enkele weken vertrek ik naar Polen. Onze vlucht is naar Wroclow waar we 1 nacht verblijven. Daarna heb ik bij Polskibus een ticket geboekt naar Krakauw voor de volgende dag.
We zouden dus een dag hebben om Auschwitz en de zoutmijnen te bezoeken.

Echter nu lijkt het me logischer dat we bij de bus uitstappen in Katowice en van daar een bus/trein nemen naar Auschwitz. We zouden dan de hele middag hebben om dit te bezichtigen, en dan in de vroege avond vertrekken naar Krakauw.

Het laatste deel van de busticket zou dan dus vervallen en zouden we een nieuw ticket moeten kopen. Wat geen probleem is.
De zoutmijnen zouden we dan de volgende dag kunnen doen.

We hebben 1 nacht in Wroclaw en 2 nachten in Krakau.

Wat zouden jullie doen? Bus nemen naar Krakau en volgende dag naar Auschwitz en de zoutmijnen? Of zoals ik hierboven een schema heb gemaakt?

Uiteindelijk heb ik het ticket van Wroclaw naar Krakau geannuleerd en een nieuw ticket naar Katowice geboekt. De busrit duurde 2.5 uur, waarna we in Katowice moesten overstappen op een bus die er 1 uur over deed om Auschwitz te komen. De bus van half 10 sluit aan op de bus van half 1 naar Auschwitz. De laatste bus gaat maar enkele keren per dag.

Vanaf Auschwitz hebben we een bus naar krakau genomen. Ook deze gaat maar 1 x in 1.5 uur. De bus vertrekt vanaf het einde van de parkeerplek, vlak bij de eetstandjes. De bus was maar voor 36 personen en er stonden zeker 60 mensen te wachten!

De zoutmijnen hebbben we met een tour om 16 uur gezien de volgende dag. De tour gaat 2 x per dag rond 9 uur en rond 16 uur. Verschillende buro’s hebben verschillende tijden en prijzen.